I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Tjejkväll..

Publicerad 2011-01-15 23:37:54 i Allmänt,

Jag och Ellen skulle ha tjejkväll. Men hon somnade vid 19. Tråktratt :) (Uffe är i huvudstaden och leker rockstar)Näe, är ganska skönt att hon somnar så tidigt. Man får massor av tid att varva ner och kan småpyssla lite. Tänk denna tiden för ett år sedan..Då somnade hon tidigast midnatt för att sedan vakna allt från var tredje timma till varje timma. Puh..Men man fixade det!
Ikväll har jag i alla fall frossat i choklad och annat onyttigt i min ensamhet och ännu en gång lovat att det var siata gången. Vi får väl se... Tittade även på Stjärnorna på Slottet...Det var sådär..Men jag skrattade ihjäl mej åt Hipp Hipp..Allt är inte kul..Men det var någon sketch med itzhak som intervjuade någon som pratade oförståelig Danska..och jag skratta så jag kved.


Ellen kan nu resa sig utan att hålla i något, och traska iväg. Sedan hon lärde sig gå har hon alltid behövt hoppa fram till något stadigt att ta tag i för att komam upp. Men nu studsar hon upp från golvet utan problem och ger sig iväg. Så stor tjej! Idag sprang hon runt på Ica i Enköping som hon aldrig gjort något annat. Varit krånligt att gå i kängorna innan, men nu gick det problemfritt!

Jag skriver mycket om Ellen överallt. En del gamla bekanta tycker nog jag har blvit en riktig tråkig sak. Barn hit och barn dit. Men jag tycker själv jag väger upp det ganska bra. Tvekar inte att lämna Ellen till farmor (när upptagna farmor kan) och bara vara jag och "leka" med mina kompisar tex. Men Ellen är mitt allt. Jag ÄLSKAR att vara mamma. Hon är det roligaste och största intresset jag har i livet, och jag har väntat på denna tiden väldigt länge. Att få ha ett barn och vara mamma är något att vara stolt över, och då får man snacka hur mycket man vill om det. Det är skitkul att vara morsa!

Jag tänkte slänga upp lite bilder från sista tiden. Som någon slags sammanfattning. Annars kommer det nog finnas fler bilder på facebook.


Glöggfest helgen innan jul. Jag och Elvira.

 
Ellen på julafton hos farmor.


Ellen får sin älskade traktor med djur och ljud. STORA favvoleksaken just nu.


  
Ellen har toffsar för första gången. Juldagen hos farfar.


Eva, Uffe, Crippa, Maria och Ellen.


En av farfars kattungar.


Granen hemma på vår balkong.
  
Mina otroligt snygga vänner på Nyårsafton i vetlanda...och jag!

  
Träffa Maya och Liv.


Snygga coola tjejen med bestämda steg för att klä på sig ytterkläderna. Nu ska det shoppas i vetlanda!


Ljuvliga trygga radhusidyllen där jag vuxit upp.


Läsa Vetlandaposten (serierna) med morfar.


Mysa med mormor.

 
I Uffes lilla krypin för att kolla mupparna på datorn.




Äta själv är roligt men kladdigt.


Visar avslappnat upp sina nya kängor. Pyjamasen är väldigt rolig att dra ner dragkedjan på.


Åkervägen där vi bor.

Japp..sådär...lite rörigt, svammligt och bilder hit och dit. Men va glada att jag bloggat iaf :)

God afton :)

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-01-16 00:23:18

Jag är glad att du har bloggat!



Vendela har en likadan traktor med ljud, men hon är LIVRÄDD för den!



Söta tofsar förresten!

Postat av: Mammi

Publicerad 2011-01-16 17:55:04

Jättekul att du bloggar - det är så kul att få se dina foton också. Många gosekramar till er från mammi och pappi.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela