I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Frosseri i Ellenfakta och bilder :)

Publicerad 2011-02-22 20:12:38 i Allmänt,

Ellen har nu gått 2 dagar på förskolan. Det har gått jättebra! Hon är ganska tuff och lämnar rummet där pappa är. Fröken fick också bära henne ocj hjälpa henne att åka "kana".
Jag var med igår, hennes första timma där. Eller vi var med båda två. Det var fint!
Hon visar en del humör, men Uffe sa att hon hade varit mer nöjd och glad idag. Imorgon skulle han få kila iväg sådär 10 minuter. Hopaps hoppas hon är en liten förskoledam, att detta med att gå på förskola kommer gå bra. Hoppas hoppas..
Jag har verkligen ingen aning. Kan bli åt vilket håll som helst :) Jag har aldrig förstått mig på min lilla Ellen. Hon är en gåta :)

Lite bilder från igår, hennes första stund. 9:30-10:30.

   
Ellens egna plats i tamburen :)


Ellen ser sig nyfiket omkring den 21 feb 2011. Första förskoledagen.
Nästan alla barn och fröknar var ute, förutom två små kompisar och en fröken.
Pappa sitter i soffan.


"Undrar om jag vågar gå in i stora lekrummet.."


Tittut där bakom :)


Vågat sig in i lekrummet. Får hjälp av fröken.


Köra bil!


Hihi dom hade klossar på Killingen.


Med nya kompisar och Fröken.


Fick fylla i ett papper med lite frågor om Ellen.



Slutligen lite blandade bilder från senaste tiden.


Pappa och Ellen gungar.










Ellen en stund innan hon fick magsjuka.


Frisk och glad med sin stora idol; pappa.


Ellen är Kalasfin. Observera svart rosett i håret :) Nu ska vi fira farmor.



Ellen och Kusin Filip (han är 3 veckor äldre) hos farmor.


Ellen och kusin Filip ser nyfiket på när Uffe, kusin Markus och kusin Felicia busar.


Födelsedagsfarmor.




Ellen har börjat tycka det är roligt att städa. BRA egenskap! Hoppas hon utvecklar den vidare!





Ellens första ballong :)


Ellen och vovven.


Ellen har haft sönder leksakslådan. kan ju bero på att hon sitter i den :)


Ellen och Gungälgen. Hon har just lärt sig gunga med väldig fart!

Slutligen - en trött Michelle säger Hej då. Har ju fortfarande ont i halsen. Ibland känns det knappt medan det gör galet ont andra dar. Som exakt just nu. Mystiskt. Men hostan är MYCKET bättre iaf!

Kommentarer

Postat av: Maya

Publicerad 2011-02-23 09:10:43

Blir nästan tårögd när jag ser Ellen på förskolan. Fattar inte hur stor hon har blivit! Och särskilt lappen med hennes namn kändes stort.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela