I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Söndagssol.

Publicerad 2011-02-06 15:27:11 i Allmänt,

Det är söndag, soligt och fortfarande krassligt. Ellen mår okej men jag mår inte bra. Usch.. Varit på promenad idag iaf..Kändes skönt. Jag önskar jag orkade motionera en massa. Är det jag vill innuti huvudet..Men kroppen vill inte. Så himla förkyld. Gått upp 1 kg på en vecka pgr av allt stillasittande och ätande. Har inte tappar aptiten som sjuk..det kan jag säga.
Har ju jobbat veckan som gått..Men egentligen skulle jag legat i sängen vissa dagar. Varit hur risig som helst. Men det är ju inte fungerbart att vara sjuk flera veckor i rad..Verksamheten på en förskola är inte gjord för att vi ska va sjuka..Blir personalkris som fanken..Man får kämpa på..och så får man belöningen i form av mer i lön också när man kämpar sig dit..Får räcka med 6 sjuka dagar den här månaden. Brr..
Svammel svammel...


Så här har jag varit veckan som gått :) Vacker som en vårdag ;)

Några bilder från idag (halvbra kvalitet, återigen tagna med mobilen. Glömmer jämt ladda digitalkameran..eller rättare sagt..den laddar ur sig direkt..så man orkar inte riktigt bry sig.):






Promenad till farfar och Eva.


Farfar bjöd på smörgåsrån, och en bulle fick hon också smaka :)


Kattungarna var spännande, lite läskiga med samtidigt himla mjuka tyckte Ellen.





En liten film tagen med mobilkameran. Väldigt dålig kvalitet. Men ett minne från idag :)
Ellen låter som en katt och äter smörgåsrån och pappa pratar Castillion i bakgrunden :)
Klicka på länken här nere. Hej då!!

http://www.youtube.com/watch?v=y1n9KsOIkXU


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela