I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Och ännu mera sjukdom..

Publicerad 2011-02-13 20:49:11 i Allmänt,

Ellen är riktigt jäkla magsjuk för första gången i sitt liv. Hon kräktes för några veckor sedan..Men det var bara en gång och sedan blev hon förkyld. Men NU jäklar är det magsjuka så det räcker och blir över.
Usch vad jag tycker synd om henne.
Hon skulle ju börjat förskolan imorgon. Blir inget med det..Vi får se när hon är redo. Hon har nu spytt över ett dygn. Inget vill stanna i magen. Men jag hoppas hon tar åt sig av vätskeersättningen. Hon visar inga tecken på uttorkning ännu. Vi har ringt 1177 och fått råd, och även ringt Ellens farmor som jobbar på vårdcentralen.

Det är en prövning att vara Ellen, Michelle och Uffe detta dygn...Men så här är det väl livet..

Håll tummarna för att hon är bättre imorgon. Blir en jobbig dag för Uffe och lillstrumpa annars. Jag måste till jobbet. Jag har ont i halsen och hostar fortfarande. Idag har jag nästan velat SKRIKA rakt ut av ilska. HATAR att aldrig bli frisk. Men jag hoppas det ska funka att jobba nu.

Återkommer så snart jag kan. Tog några fina bilder igår, nån timma innan Ellen började spy. Vi var ute på promenad och gungade. Tyckte hon verkade lite slö och knasi som inte ville äta lunch..Men inte trodde jag det var nåt sånt här...Trodde bara det var tänder..Hon har plötsligt flera på G. Haft 6 st länge nu..Men nu tar det fart!
Men i alla fall...Bilderna kommer senare...

God kväll från mej.
Hoppas det händer något roligt snart. Trött på elände...

Kommentarer

Postat av: Karolina

Publicerad 2011-02-14 22:27:02

Hej igen!

Men du, nu måste vi ju reda ut det här! Jag är från Vimmerby. Vad hette din morfar? Det här är jättekul och intressant tycker jag!

Hoppas ni kryar på er snart och att lilla Ellen får börja på dagis.

Det gick jättebra för oss idag.

Kram

K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela