I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Igen igen igen!!!!

Publicerad 2011-02-09 11:36:52 i Allmänt,

Ja....IGEN! Sjuk IGEN!! Eller så har jag aldrig nånsin blivit frisk... Men jo..jag tror minsann jag var ganska pigg några dagar för dryga veckan sedan..
Men detta är ju helt absurt!!! Nu kan jag i alla fall sitta upp.  Hänger t.om vid datorn ju.
Igår kunde jag knappt lämna soffan eller sängen utan att det svartna för ögonen.
Först trodde jag det var magsjuka...Låg med en hink ett halvt dygn. Men sedan ändrade det karaktär och blev massa feber och fruktansvärda krämpor i kroppen..plus halsont..Panodil zapp är min räddning hela tiden. Två stycken var 4-6 timma, gör mej hyffsat normal typ...
Igår åt jag lite frammåt kvällen t.om...Vill bara äta sånt som inte luktar något och som är kallt. Haha..Låter som jag är gravid..Men det är jag INTE. Så det behöver man inte spekulera i.
Jag är bara sjuk och uppgiven. Idag åt jag lite kall filmjölk och försökte mej på lite kaffe. Det gick inge vidare...Blev direkt illamående och svimmfärdig igen. Väldigt konstig reaktion på näring.
Ska snart satsa på lite kall glass. Känns som det kan vara gott till lunch. Kallt och gott för halsen.
Sover på nätterna gör jag typ inte heller...Drömmer att jag har ont i halsen..och minsta rörelse vaknar jag av..eftersom det gör så ont. Ryggen är värst. usch..Jag hatar det här...Jag hatar det här SÅÅÅÅ mycket.
Detta får mig att känna mig som en mycket dålig människa. Jag ställer till det på jobbet och Uffe får ta hand om allt hemma.
Suck...
Och för att mamma michelle ska må ännu lite sämre visar Ellen sin allra bästa sida...not...

"Sluuuta sitt där i soffan i pyjamas mamma..SLUUUUTAAAAAA du ska leka och bära runt på mig NUUUUUUUU"

























Nåväl...Vissa stunder kramar hon mig och myser också. Igår satte hon sig brevid mig i soffan och tog en filt, precis som jag, och hade den precis som jag. och så satt vi där med varsin filt och tittade på tecknat...Säkert i flera minuter. Det var fint.

Idag ville hon sitta brevid mig och dricka vatten och titta i Elloskatalog, när jag försökte få i mig min fil. Det gjorde hon säkert i 1,5 minut..MINST...Fint ;)


Nu kommer Uffe och Ellen snart hem från öppna förskolan. I eftermiddag ska Ellen och jag va ensamma en stund. Pappa Uffe ska på möte på jobbet. Japp..Det närmar sig jobbstart för honom. På måndag den 14e kl 9:30-10:30 infinner vi oss på Nybyggets Förskola, Avd Killingen. Jag ska vara med första dagen, en timma. Det blir spännande..och läskigt....2 veckors inskolning..sedan börjar Uffe jobba..och sedan börjar nya livet med Lämning och hämtning...Shit..Konstigt...

Nu blir det lite lite glass..tror jag...Eller bara lite pepsi max..började just må lite mer illa...
Hej då!

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2011-02-10 06:57:00

haha, vilket tjej du har som sitter still i flera mintuer i rad : )

krya på dig, mcihy! när jag blir vetenskapskvinna ska jag uppfinna världens starkaste imunförsvar till dig.

Postat av: majsan.

Publicerad 2011-02-10 13:06:21

Krya på dig vännen!

Massor med styrkekramar!

Postat av: Karolina

Publicerad 2011-02-12 14:58:21

Hej Michelle!



Va kul du lämnat en kommentar hos mig!

O va kul att vi är "Wenströmare" allihop :-) Kanske vi rentav är släkt? Det måste vi kolla upp :-)

Vilken söt liten tjej du har, nu ska jag följa er här på bloggen!

Kram

Karolina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela