I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Det här med att blogga...

Publicerad 2010-05-01 23:10:42 i Allmänt,

..har jag inte tid med just nu. Jag har inte ork heller. Ellens vakna nätter gör att jag inte alls känner för att ladda upp bilder vid en långsam dator. Jag lovar att väöja ut lite höjdpunktsbilder så fort jag har ork och tid, från senaste tiden.
I skrivande stund är jag i småland med Ellen. Vi har det jättebra. Kom hit efter en låååång resa den 26e april. Var fel på spår och signalfel, så resan tog 2 timmar extra ungefär. JOBBIGT!
Men vi har fått lön för mödan. För här nere blir vi såå väl omhändertagna av mamma pappa / mormor morfar. Önskar att vi skulle stanna en vecka till nästan. Men vi saknar såklart pappa / älsklingen Uffe, så vi måste hem och pussa på honom på tisdag kväll.

Får se hur det blir med bilder och dylikt när jag kommer hem. Men några bilder ska ni faktiskt få se redan nu. Det är på världens vackraste bebisar..eller ja..nån slank in på nån mamma och morfar också :)

Lilla Livan :) 2,5 månad.

 
Livs galna mamma Maya med Ellen :)


Maya och Michelle. Nej Liv och Ellen var det ja :) 3 månader skiljer dem, ganska exakt.




Hej kompis :)


Bebisar på väg!


Så underbart söt Liv :)

 
Ellen gungar för första gången! Observera att Liv och Ellen har lika dana tröjor :)

 
Ellen gungar på älg med Maya.


Utsikt över våra hemtrakter.


Promenad. "Gröpplerundan". Maya kollar in någons nyplanteringar. Hon är ganska inne på växter :)


Mys med morfar.


Ellen kan sitta alldeles själv nu!! :)

   
Valborgsmässoafton firades i Kringelund i Landsbro. Ellen sov sig igenom hela spektaklet. Trots extremt högljudda fyrverkerier.

Slutligen en till bild på fina fina Liv. Älskar dej.


Hej då..

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-05-02 11:40:36

det är så märkligt men samtidigt så givet och självklart att ni fick bebisar nästan samtidigt. det tajmade ni bra!

du verkar va så lycklig och nöjd med livet, michy. det gör mej glad.

kramar till dig och hela din fina familj.

Postat av: majsan.

Publicerad 2010-05-02 21:29:59

Jättefint! Bilderna på Ellen och Liv är ju helt underbara!

Kärlek!

Postat av: Nins

Publicerad 2010-05-02 22:38:48

gud vad söta! jag blir helt såld. Kan inte fatta att Liv är min systers barn. helt otroligt! Ellen är inte en bebis längre,hon är ett barn! sååå söt! jag är lyrisk typ.

Postat av: emma

Publicerad 2010-05-06 12:14:56

ger tummen upp åt tröjorna! :D precis sådär som ellen ser ut i gungan hade jag som "målbild" när vi köpte tröjan :) jättefina bilder på er allihopa!

Postat av: Ann-Sofie

Publicerad 2010-05-09 13:19:02

Kom att tänka på dig idag och var bara tvungen att kolla upp hur det går! Här går det bra och magen börjar växa. =)

Verkligen en söt lite plutt! Kul att se!

Kram LurvensFrö FL

Postat av: Ann-Sofie

Publicerad 2010-05-10 21:52:47

hihi jasså det hade du! Jag köpte i storlek 56 så jag hoppas att jag inte får så stor bebis hihi så han kan ha den ett tag iaf. :-)

Ja jag ändrade namnet när jag blev gravid. Ville ha nån ändring från det gamla. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela