I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Vad har vi för oss?

Publicerad 2010-03-23 18:23:37 i Allmänt,

Jo vi har lite sådär halvmkt för oss. I lördags var vi i stockholm i vårsolen. Men den blåste ganska kallt i huvudstaden faktiskt. Så var inte lika skönt där som i ljuva Bålsta. hehe. Men vi promenerade lite på kulturhuset, trängdes i city bland galna sthlmare som hatar långsamma mammor med barnvagn. Besöket var väl sådär. Men kul att hitta på något i alla fall.


Ellen har just gått i kungsträdgården för första gången (eller rullat) Nu ska hon passera slottet för första gången.


Isen rycker sig loss i stockholms ström.


Mamman och pappan.

Sedan har vi varit på babysim i söndags. Ellen dök för första gången! Det gick jättebra! Dock inget fotobesvis på händelsen. Uffe jobbade. Men en annan pappa filmade oss, så kanske dyker den filmsnutten upp senare.
Dock har vi fotat Ellen i badbaljan..det är ju också en form av babysim :)


Varning för nakenfis! :)



Myspys i nya pyjamasen vi fynda på fyndkvällen häromdan..Men trots ny fin pyjamas så sover hon som en kratta om nätterna fortfarande. Önskar verkligen att hon kunde lära sis sova en hel natt...eller i alla fall bara vakna EN gång istället för femtielva.


Ellen och Uffe har myst lite också. Hon gillar att tugga på hans skägg och pussa honom en massa :)
   

Pappa är gooood.....


I går, måndag, opererade jag bort en klump vid ögat som blivit större och större på senare tid. Nån slags vagel som är bestående typ. Nu är den väck. Var inte så behagligt, men inte så farligt heller. Var jätteröd i och omkirng ögat i ett par timmar. Sedan såg jag nästan normal ut. Nu är jag bara lite lite röd och har en skorpa vid ögonvrån...där de brände, klippte och hade sig. heh. Men syns knappt! Ska bara försöka vänja mej vid min spegelbild utan smink. Ska ju inte va där å greja med en massa sånt nu...

Michelle utan en massa smink kring ögonen. Om jag skrattar hela tiden ser jag nästan frisk ut. Men om jag är "normal" ser jag gammal och sjuk ut utan smink. heh. Men ingen klump längre!!

Gammal och sjuk. Som sagt. Men ingen klump!! :)


Hej dååå....
 






P.s Ytterligare en bebis är född. Min gamla skolkompis
Elina fick en liten kille 15 mars. Filip!! Grattiiiiiiiissssssssss!!!!!! D.s




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela