I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Massor av bilder från senaste tiden.

Publicerad 2010-03-09 17:46:33 i Allmänt,


SötNöt..


Uffe fyllde 32 år...





Ellen va uppklädd för pappas skull.



Ellen hostar,jag ser fånig ut, men hjärtat från födelsedagskortet jag gjort, ser fint ut :)
Uffe fick; kalsonger, valfri barnfri rätt på Texas longhorn (Crippa var barnvakt, tack!)


Cool i morbror Dags gamla basker från 60 talet :)


Spets på rumpan!


Vintern fortsätter..Men soliga promenader är finfint...



 


Extra fint när kaffe är inblandat..

Ellens Dino är alltid med.

Ellen är en äkta fikabebis. Så fort jag äter eller fikar med vänner på café och liknande är hon from som ett lamm. MEN Ellen är INGEN picnicbebis. Hon vrålskrek hela tiden. Så vi fick picnica i superduperfart, sedan blev hon lugn direkt i vagnen igen, så fort vi gick vidare...



Ibland är Ellen såå lik släktingar på min sida. Ibland ser jag brorsonen Rasmus i henne, ibland mig själv, ibland något kusinbarn.. Här är hon en kopia av sin mormor Yvonne som liten/ung..



 
Tur att hon inte ser ut så här i alla fall...Så ser mamman ut när hon blir utsläppt i solen!
 



Mammaledighet när man är insnöad (som vi varit bokstavligt talat vissa dagar). Babysittern står redo så fort Ellen tröttnar på babygymet. Nyhetsmorgon ger oss nyheter från världen utanför vår lilla bubbla, laptopen ger mig lite socialt utbyte imellanåt, när Ellen inte kräver fullt fokus. Kaffekoppen och filskålen ger mig energi och nappflaskan gör Ellen nöjd :)


Ellen är söt om fötterna...




..Och lilla handen.


Ellens kusiner har varit här och firat Uffe. Felicia och Philip.



Ellen har fått en barnstol, efter en skojig dag på IKEA. Hon gillar IKEA, det är bra. En bebis som gillar fika och IKEA..hey hey..det är få förunnat :))



Inte alla bebbar under 4 månader som kan sitta stol själv. STARKA Ellen.

Hej dååååååå...

Kommentarer

Postat av: Mammi

Publicerad 2010-03-09 22:21:55

Oh vad jag blir varm i hjärtat när jag får se alla dessa goa och fina foton - älskar er alla - pussar och kramar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela