I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Helgen som var..och Måndag.

Publicerad 2010-03-15 16:45:10 i Allmänt,

 
Hur mysigt det än är att umgås med min lilla Ellen, så uppskattas det när jag får en morgon ensam vid köksbordet med min gigantiska kaffemugg.
Uffe tog hand om Ellen och jag drack kaffe....ah...super....


Glad lördagsEllen

...och på kvällen var Ellen hos farmor, Uffe spelade i Märsta, medan jag var hos Emma och Kim och kollade melodifestivalen.

Gänget dansar melodifestivaldans med enorm inlevelse.

dansadansadansa
.



På söndagen var vi mest trötta allihopa. Ellen var dock väldigt nöjd efter en natt hos farmor, som pysslat om henne till max.
Ellen är så rolig nu. Hon har kommit på att man kan blåsa bubblor med sitt saliv och slå rekord i dreggel. Yey eh :) hehe. Och så låter det skojigt också! :)
Snyggaste söndagsoutfiten. Min gamla t-shirt som är skojig "jag är en tjej" ehm..ok ..kan ju va viktigt att poängtera eller..heh liksom. Och mina gamla blöjbyxor. Hehe. 80-talet rules.


Idag, måndag har jag och Ellen varit på babyrytmik och sedan promenerat långt. Det är himla svårt att gå nu..ispuckelpist med vatten över...Halt? Ja..Skumpigt? Ja.
Men det var fint väder!!





Ganska mkt snö fortfarande...

Hej då...

 

Kommentarer

Postat av: Mammi-mormor

Publicerad 2010-03-15 17:00:19

Ellen gillar inte svenska hollywoodfruar det hör jag.

Postat av: emma

Publicerad 2010-03-15 17:07:57

hahahaha. fyyyy dig! :) (men roligt hade vi!)

på första bilden ser det för övrigt ut som att jag är sjuuukt nöjd med mina biceps. :)

puss!

Postat av: Michelle själv.

Publicerad 2010-03-15 19:11:32

Mamma, näe det gör hon inte..haha..Men JAG gillar dom! :)

Emma, Mohahahahahah....Kanske är dansaren du gestaltar som är nöjd med sina biceps :)

Puss å tack!

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-03-15 19:50:43

men herre gud vad jag saknar er. jag vill melodifestivaldansa med er!!!!!!!!!!!!!!! sånt gör man inte i smålandsstenar : (

Postat av: majsan

Publicerad 2010-03-16 18:54:47

miss you tooooo!!! babsen! saknade förövrigt en insomning på ett erik saade leende alá emma i slutet av videon..

puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela