I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Hej! Här är vi!

Publicerad 2010-06-07 16:24:21 i Allmänt,

Det blir inte mycket bloggande nu för tiden. Ellen är 7 månader om nån vecka ungefär, och tar all mid tid. Iofs har väl Ellen alltid krävt en hel del tid, men ja..ännu mera extra nu :) Hon sover fortfarande som en kratta, men är underbar att ha med på äventyr. Hon älskar när det händer en massa, hon älskar musik väldigt väldigt mycket och andra barn!
Min mammaledighet går mot sitt slut...det känns urtufft...som i dåligt tufft. I aug börjar jobbvardagen igen. Jag vill iiiinteeeee. Visst ska det bli kul med rutiner och ja känna sig lite sådär jobbduktig..Men neeeh jag är ändå inte redo.
Idag var sista öppna förskolan innan sommaren och min allra sista. Buhuhuhuhuhuhuhh...
Några tjejer som träffats en del på Minipigan käkade lunch ihop innan vi gick till Minipigan och lekte.


Ellen och Wilma sitter och myser.


Tur att vi fick plats på uteserveringen. Vi var ett högljutt gäng som tog plats :)


Sista sångstunden på Pigan... :(


Ellen vill åt Edvins snuttefilt. Wilma ligger å gosar i hörnet.


Många roliga leksaker på öppna förskolan.


Leka med Casper!


Ellen och söta Wilma.


"buhuhuh..vill vara mammaledig för evigt.."

Annars händer det lite av varje. Vi hade fest den 5e juni. Var massvis av folk här, och Ellen var hos farmor. Hade gått jättebra! Och hon var så glad och go när vi hämtade henne. Sedan firade vi lite nationaldag. Ellen hade sin nya mössa som hon fått av farbror Crippa, och strålade i kapp med solen.

Fest!

Grabbiga grabbar.

 
hmm..?


Folk på balkongen. Folk överallt!


Gullunge firar sin första nationaldag.

Annars så myser vi, leker och bråkar lite. Ellen som bråkar..Men hon kommer undan med det, för sedan är hon världens sötaste.

Sötnos.


"Nääääsa.."


Mina fina.

 
Busa!

 
Blöja på huvudet? Knasigheter.

 


Fina bebisen.


Träffade min internetvän Sandra med sin Sixten en dag. Var väldigt soligt och väldigt trevligt! Jag hoppas verkligen vi kan ses igen!

 
Slutligen två bilder från min första mors dag.
Puss och hej på er! Får se när det blir bloggande nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela