I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Lite slö vardag..

Publicerad 2010-02-24 11:38:45 i Allmänt,

Sedan jag och Ellen kom hem från småland har vi varit lite gnälliga. Eller det är väl mest jag som varit gnällig, men Ellen har fått till några riktiga gnäll och skrikatacker hon också. Jag har lite ont i halsen hela tiden till och från..förstår inte varför det bara håller på och håller på...Och min rygg är på väg att gå av. Jag måste verkligen börja träna ryggen. Den var ganska pajj innan..och sedan dess har jag burit på en gigantisk mage och nu bär jag på en..ja..hyffsat gigiantisk bebis hela dagarna :) och jag kånkar barnvagnsdel upp och nedör trappor..och ja..jag misshandlar min rygg ganska rejält. Och den börjar säga ifrån ordentligt nu...Tack och lov för värktabletter, det får funka idag..skjuter upp problemet lite...

Solen strålar idag, och det är -12 grader ute. Det är fortfarande liiiiite för kallt för att gå på promenad. Ellen uppskattar inte sådan kyla har jag märkt. Det är lite trist..Men kanske lika bra, då slipper jag kånka på barnvagnen, i den långa trappan, med min rygg..

Snökaoset fortsätter hör jag på nyheterna...helt otroligt. Vi har haft snökaos på vårt tak..jag började bli lite rädd för att taket skulle rasa in på oss, och kunde inte riktigt somna igår. Det knakade som fanken i taket. och det har hängt många många många kilo snö över vårt sovrumsfönster, som bara byggts på och byggts på. Sett jätteknasigt ut. Jag la väl upp en bild på det sist, men nu har det varit ännu värre. Massor avs nö som liksom tippat över, men itne vill släppa taget. Idag fick den dock släppa taget. Det var gubbar på vårt tak och skottade. Det lät som ett jetplan körde fram och tillbaka på taket, men skönt att få bort snön faktiskt.

 
Fotar gubbarna på takets skuggor. Visst är jag konstnärlig så hälften vore nog? ;)

Annars som sagt har vi mest varit hemma och slöat och gnällt och gosat och fnissat. Här följer lite bilder från senaste dagarna..


  
Ellen har ätit och är söt och nöjd.


Så här kallt borde det inte få vara. Men det var det, i måndags. - 27,7 grader.


Wohoo ett rådjur letar mat i dungen. Ser ni rådjuret? hehe. Det vandrade fram ganska nära vårt fönster till slut. Vi bor som om vi vore med i programmet "Mitt i naturen" på typ...eh..typ.


Ibland hänger Ellen på min mage. Det är smidigt när man diskar, och vill plocka lite med grejer... Ibland kan hon ligga och leka lite själv, men ofta vill hon ha mamma nära. Då får hon snällt hänga där, och det gillar hon. Hon gillar även sin egen spegelbild. Jag förstår henne. Är man sådär söt så måste man ju uppskatta att se sig själv. Hon lyser i alla fall nästan alltid upp så fort vi ställer oss vid spegeln i hallen, eller studerar sig själv mycket nyfiket :)

  
Ellen har såklart en supermandräkt. Hon är ju SupermanEllen.


Ellen har såklart en nalleoverall. Hon är ju en nallebjörn. Lika gosig i alla fall.


Vi tog oss ut igår, åkte till willys och storhandla för barnbidraget. Nu är vi panka igen. Men vi lever på willysvaror, kärlek och gos nu ett tag :)

Hej då!

Kommentarer

Postat av: Mammi

Publicerad 2010-02-24 18:55:55

Jättehärliga foton och mycket gosiga flickor. Jag längtar efter er - jättegoa kramar från kussarna Rasmus, My och mammi som just nu studerat bloggen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela