I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Hur söt kan man va?!

Publicerad 2010-02-25 09:55:12 i Allmänt,


Ja...alltså jag tror jag är där nu. Jag är där när man blir helt uppslukad av sitt barn. Påminner om förälskelse. Man blir helt pirrig i hela kroppen av att bara lukta och pussa på henne.
Hon är ju helt sjukt fantastisk. Jag skulle kunna prata enbart om henne i i alla fall några timmar, om någon bad mig :)
Hon är bäst. Den bästa bebisen i hela hela världen.

Trots detta är jag en sådan mamma som inte har så stora problem att lämna henne till en barnvakt inom familjen. Jag har fått många reaktioner på att jag lämnade bort henne en natt till farmor när hon var 2,5 månad. Exempelvis när man diskuterar i forum på nätet, men även från bekanta osv.
Jag skiter fullständigt i den kritiken. Ellen mår bara bättre av att få träffa flera som älskar henne, och hon vänjer sig vid andra människor, och är ju inga okända som får ha henne. Det var farmor. Jag märker i mitt yrke som förskollärare att de barn som fått vara med andra än bara mamma och pappa jämt, är mycket enklare att skola in och anpassar sig bättre till en ny miljö och nya människor. Så om jag inte märker på Ellen att hon far illa av att vara hos farnor t.ex...då får hon vara hos farmor. Och jag som mamma kan ladda batterierna och bli en ännu bättre mamma med ännu mer glädje och energi!
Detta hade såklart inte funkat om jag ammande. Men nu gör jag inte det, och jag har kommit över den sorgen också, att det inte funkade. Så nu lever jag efter hur det blev. Och det positiva med att inte amma är just att Uffe kan ta lika mycket ansvar som jag, och att andra kan passa henne över natten t.ex...
Självklart saknar jag henne när hon inte är med mig. Men jag vet att det är bra för oss båda.
Och jag tokÄLSKAR den här lilla ungen.
Och hur många gånger har jag inte haft henne hos mej från det att hon föddes....well..det är 1 natt, plus 5 timmar, en gång, när min mamma och pappa hade henne och jag och Uffe var på Europe.
Thats it.
Är på tiden att jag får lite egentid snart igen. Längtar jag efter. Är kul att bara vara Michelle ibland också. Eller Uffe och Michelle bara.


Jag hoppas bara vi får ordning på din mage, Ellenälsklingen min. Du gnäller och har ont mycket. Imorgon ska vi till Bvc för lite försenad 3månadersvaccinering och kan även prata mage.


Tokisar säger hej då!

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-02-25 12:53:26

skit i gnället michy! lycklig mamma och pappa = lycklig bebis.

ni är gudomligt söta båda två på bilden, och Ellen har ju blivit värsta stora tjejen sen vi sågs julas!

Postat av: emma

Publicerad 2010-02-25 13:22:28

jag säger som lotten! strunta i folk som reagerar. jag tror som så att när det kommer till barn så kommer folk alltid hitta "fel" att reagera på, hur man än gör. å du och uffe vet ju liksom bäst av alla i hela världen vad som passar för er och ellen!

Postat av: Lina

Publicerad 2010-03-02 13:55:28

Jag tycker du har rätt, var själv barnvakt åt min Lillprins när han var liten eftersom hans mamma inte heller ammade. Och kan ju inte säga att det är nå större fel på honom :)

Ellen-Dellen är fruktanslöst söt btw :P

Hoppas vi ses snart!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela