I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Ellen och Michelle är sociala.

Publicerad 2010-02-01 15:26:17 i Allmänt,

Hej!
Ja det har varit en social vecka faktiskt. Ellen och jag har varit på babyfika med jättemånga bebisar. Jag har aldrig sett så många bebisar på en och samma gång. Vi var där med Camilla, Håkan och Casper. Camilla och Håkan har vi lärt känna från föräldragruppen. Casper är ett par veckor äldre än Ellen bara.


Casper och Håkan.


Ellen kollade nyfiket in alla människor och minimänniskor. Men till slut somnade hon gott.

Vi har också varit på babyrytmik med Casper och Camilla bara. Och jag menar bara vi. Inga andra kom. Så det var Ellen, jag, Casper och Camilla och två stycken som höll i det hela. Men det var ganska mysigt! Vi sjöng och rörde på oss.


Casper och Ellen vilar ut och småpratar efter passet.


"alltså vad tyckte du Casper..jag gillar bäst den där låten om spindeln..."Mm aa den va helt okej.."

När vi inte är sociala umgås vi bara med varandra och myser. Så här ser Ellen ut alltid nu för tiden. Handen i munnen och mums mums. Som ni ser på en bild ovan sysslar Casper med samma sak. De verkar vara i samma fas i livet :)






Mysa på golvet. Just nu inte så poppis att ligga på mage. Vill mest bara sitta upp, med lite hjälp, eller ligga på rygg och sparka vilt. Men ibland är det ok att träna på magläge.

 
Hänger på golvet tills min rumpa skriker efter något mjukare underlag och min rygg gått av :)

  Skönt att vila lite ihop i sängen ibland.


Eller så kan man sova i soffan och gosa på snuttefilten hon fått av min bästis Maya. Hon har en väldigt speciell relation till denna snuttefilt. Ibland pratar hon så högljutt och vilt med den så det ekar i hela lägenheten. och ibland sover de bara fint ihop
.

I lördags vaknade jag till en röd soluppgång. Vi bor så himla fint. Uffe och jag är helt betagna i vår skogsdunge och vidderna runt om. Är nog inte så speciellt egentligen. Men när man bott antingen i Gottsunda i Uppsala, eller mitt i bålsta vid järnvägsspåret, så känns detta såååå underbart.

Denna vackra morgon följdes av en stressig förmiddag och eftermiddag. Uffe skulle iväg och spela med sitt band i stockholm, Klubben. Jag och Ellen skulle fixa iordning för hennes första natt utan sin mamma och pappa, för jag skulle kolla in Uffe på klubben och sedan hänga med dom på fest. Ellen skulle till farmor. Så Ellen blev hämtad av farmor till slut och jag begav mig till stan med pendeln.
Kändes urmysko att åka iväg själv sådär, men skööönt. Jag litar på Farmor Bettan.

Festen i Kungsängen blev lyckad, efter spelningen. Jag lyckades slappna av så pass att jag fick spänningshuvudvärk. Men den släppte till slut, och jag fnissade så tårarna rann med tjejerna och killarna.
Vi var hemma hos Micke och Kristin.

Kristin :)


Micke och Lina.


Fantastisk korvdans. (man står och gungar på olika sätt som en korv helt enkelt..) Magnus, Lina, Jennie och Johannes.


Uffe och jag.


Fnissig jag.


snyggos!


Uffe kör lite scener ur showen tidigare under kvällen :)

Dagen efter blev en lugn och mysig sådan. Ellen var glad och gosade gärna i sängen, efter vi hämtat henne hos farmor. Vi var även på Åbergs och åt lunch. Mysdag!


Ellen prutar med läpparna precis som mamma brukar göra när hon posar :)


Vi gick även igenom det jag filmat under gårdagskvällen när Castillion spelade. Ellen hade ju inte varit med, så hon var glad att få se pappa sjunga.


Japp det var allt för nu. Vi ses!!


Ellen 11 veckor 1 feb 2010.

Kommentarer

Postat av: Mammi

Publicerad 2010-02-01 18:09:16

Vad underbart att få se så goa bilder på Ellen - tack med kramar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela