I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Ellen och jag på äventyr.

Publicerad 2010-02-21 18:28:22 i Allmänt,


Ellen och jag var i småland hos hennes mormor och morfar i en vecka. 13-20 feb.
Här med morfar Svenne.




Här med vovven Yasmine.


Vi var på många promenader. Här är mamma Michelle med mamma och mormor Yvonne.


Jag och pappa + extravagnen vi fixat att ha i småland + hund.


Morfar Svenne kör barnvagn.


Med gammelmoster Madde och mammas kusin Moa.


Med mammas kusin Björn.


Redo för promenad igen i fina tröjan hon fått av Emma.


Vacker som en dag i hemstickat. Marianne som jag bodde granne med som liten, och som var som en extramormor till mig, har stickat till lilla Ellen.

Ellen och jag.

Och Maya, min bästaste, fick en dotter hon också. Den 19 feb 01:30. 50 cm och 3030 gr!
Hon skickade mig denan bild från sin mob! Otroligt! Helt nykläckt. Hon kommer bli så poppis i Växjöskogarna med sin gulliga farbrorfrisyr :) :) ;)

Otroligt! Kan inte förstå att hon äntligen är född!

Sedan var det en hiskelig färd hem i snökaos. Även tågresan till småland var försenad. Men nu blev det ännu värre. Så idag, söndag är vi ganska trötta både jag och Ellen.

Ellen tar en liten tupplur efter frukost i solskenet (?! inte sett solen på veckor, med idag fanns den där!)


Brrrr!!!


Det hänger lite lite snö från vårt tak..hehe..


Snö snö snö.

Sedan tog vi oss, efter mycket om och men, till babysimmet.
Låset vi låser underdelen till vagnen med, hade frysit. Så jag kunde inte gå dit som jag tänkt. Fick inte upp låset. Som tur var kom Uffe hem tidigare från jobbet och vi åkte i ilfart till simhallen och hann precis! Lite tur var det ju också att Uffe kunde vara med och fota!











Ellen gnällde hela tiden innan vi kom till badhuset. Men väl där var hon lugn som en filbunke och njöt. Härligt att vi inte fått en vattenkruka till dotter.

Hej då!

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2010-02-21 21:07:51

hihi vad gullig hon är på badbilderna! å (obs! varning för klyscha men jag bara måste påpeka) så stor hon blivit! å du är också jättefin på badbilderna!

Postat av: Maddis "miixs"

Publicerad 2010-02-21 22:23:48

Gud vilka söta bilder =D

Vi måste träffas nästa gång du är nere lr om vi passerar er!! Massa kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela