I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Tisdag.

Publicerad 2009-09-29 10:47:02 i Allmänt,

Hej!
Idag är det en Tisdag. Solen skiner och det är ganska kyligt ute.
Jag har återigen gått upp alldeles för tidigt. Min kropp vill sova. Men se det går inte. För Peabs gubbar kan komma från och med ca 08:00 och göra en massa grejer. Det är värmeflöde som skall kontrolleras (elementen är på högsta värme och jag dör värmedöden sakta sakta..så jag hoppas de är klara snart)..och det är nån slags grej med balkongen...osv osv. Så jag bör vara duschad och klar vid 8 varje morgon. För annars kanske jag får sällskap av en peabgubbe i duschen eller liknande.
Tyvärr vet de inte riktigt hur länge de ska hålla på med det här..och det gör mej sååå ännu mera trött. Michelle vill sova och slappna av om morgonen. Hon behöver det. Inom kort kommer hon itne få sova så mycket mera, om hon känner sig sparkande vilde rätt. Har hört att bebisen ofta följer sitt beteendemönster de har i magen, även utanför magen. Och min bebis är vild och vaken större delen av dagen...och natten. Yey.. :)

Idag är planen, om jag lyckas hålla mej vaken, funderar på att smygsova en stund, men igår när jag skulle smygsova lite ringde peab direkt på dörren..och då blev jag yrvaken snurrig och konstig..så jag vet inte om det är värt det.
Men iaf..idag är planen att jag ska måla en pall svart och försöka få ordning i en byrå. Byrån är ful...egentligen vill jag inte ha den..men jag har ingen annan just nu. Skall iaf lägga ned alla bebiskläder jag hade med mig från Landsbro. Det är mina gamla och några av min storebrors gamla faktiskt. Min stackars bebis..kommer vara klädd i 27 år gamla bebiskläder eller 45 år gamla bebiskläder...Unik kommer h*n vara iaf :) Inte så många kommer ha samma kläder. Men några nya har den ju fått också. Som nalleoverallen med öron och några sköna bodies.

Planen idag kan även vara att åka till någon affär och titta efter ett klädesplagg jag kan känna mej lite snygg i, när vi ska på Sweden rock kryss http://www.swedenrock.net/ nästa vecka. Uffe behöver även en jacka. Men Uffe är på jobbet och är sjuk..så chansen är ju inte jättestor att han kommer vara friskare när han jobbat klart idag.
Vi får se...


Packar upp bebiskläder. Vad gillar ni snygga väskan med bebiskläderna i? :) Jag tyckte det var den snyggaste väskan som någonsin skådats när jag gick på mellanstadiet. Hade önskat mej en sån där "sportbag" i en hel evighet. Kände mej urtuff när jag slängde den över axeln med gympakläder kring -93 :)


Jag måste få ordning i detta rum. Men jag har inte råd att få det så som jag vill ha det, med ny byrå, ny hylla, fin fotölj att sitta och amma i osv...Så det är mest ett litet kaos av grejer.


Peabgubbarna är överallt. Här hos grannen.

Hej då for now.

Kommentarer

Postat av: test

Publicerad 2009-09-29 11:41:22

test

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela