I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

SooolOooonsdag.

Publicerad 2009-09-30 12:01:15 i Allmänt,

Idag är det riktigt härligt väder ute. Hög frisk luft och strålande sol. I love it! Önskar bara att jag var lite mindre trött så jag verkligen kunde ta till vara på vädret och kanske aktivera mig lite mer ute.
Men jag är verkligen knäppt galet trött....
Var uppe tidigt idag också, idag var det dock inte bara pgr av peab. Skulle även till barnmorskan. Glömde mina journalpapper, för jag var så trött...klumpigt..Man ska ha med sig papper där de fyller i mina uppgifter för varje gång..Jajja...
Allt var i alla fall bra med mig och bebisen. Hjärtat slog rekord med 150 slag i minuten. Brukar ligga kring 125 annars på morgonen sådär. Men barnmorskan väckte bebisen först genom att klämma och känna hur den låg, så den blev väl lite arg. Precis som mamma så kanske inte bebisen gillar att bli väckt sådär tidigt på morgonen. Bra där bebis! :) Sätt ner foten!
För övrigt följer min mage kurvan exakt..och växer precis som den ska..jag är kusligt normal när det gäller blodvärden, magens storlek, järn, blodtryck...sånt där. :) Brukar aldrig vara så normal. Alla mina krämpor är ju också normala..bara att en del har mer och en del mindre.
Har idag gått exakt 34 veckor av ca 40. Går nu in i v 35, säger man.



Dagens stora dilemma: Ska jag köpa en ny laptop för 3995 kronor? Tror det är denna jag kollat på..kanske..typ en sån här iaf: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbara-datorer-hemma/ENTJ61RB765NC/packard-bell-easynote-si-42 En packard bell, på elgiganten. Jag behöver ingen superdator..bara en som funkar bra för det jag gör..surfar..bloggar..kollar nåt avsnitt av konstiga dokumentärer/dokusåpor på svt play och liknande. Jag har egentligen inte råd..Jag borde inte ta av mina sparpengar..för när jag köpt datorn är nästan inget kvar..Inte hunnit spara in så mycket sedan vi flytta hit och tömde mitt sparkonto. Borde ju ha lite sparat mer till bebisen kanske...å andra sidan har vi ju köpt det mesta dyra nu till den......dilemma...dilemma...

Kvällens uppgift är att vara barnvakt åt Felicia 3 år. Hennes mamma och pappa (uffes storebror) ska på föräldramöte.
Det blir nog livat! Hon är heltossig nu för tiden och far runt som en "jehuuu" som min pappa skulle ha sagt. Vet inte vad det betyder egentligen :) Men hon är rolig i alla fall och pratar om en massa roliga saker. Så det blir nog underhållande också. Vi ska passa henne på deras hemmaplan i Barkaby.


Sol på balkongen. Jag gillar verkligen min balkong. Men orkade bara sitta där en liten stund. Jag är ju såååå trött. Trist.

  
Utsikt från min balkong.



Min fina blomma på balkongen.
Hej då så länge!

Kommentarer

Postat av: Sofhie

Publicerad 2009-09-30 14:33:02

Heej! Men tänk vad skönt att du FÅR vara så där trött!! Sov sov sov! Det kan du inte göra sen... ;)



Det var länge sedan jag tittade på din blogg, har knappt tid att logga in på min egen - eller Astrids och Williams menar jag.



Men nu börjar det närma sig Michelle, barnet alltså! Vad spännande det ska bli! Ser fram emot bloggen sedan!



Ha det bäst! Kram från kusin Sofhie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela