I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

I'm back!

Publicerad 2009-09-28 16:28:33 i Allmänt,

Hej!
Jag är tillbaka. Jag har inte sagt ett knyst på väldigt många månader! Men nu skall jag försöka vara lite mer aktiv igen.
Har väl inte hänt så mycket sedan sist egentligen...Har bara blivit gravid, flyttat, fått reda på att min bästis är gravid också, blivit sjukskriven och nu är det höst. :)
Inget speciellt alltså ;)

Nu räknar jag ned till bebisen kommer. Medan jag gör det är jag alltså sjukskriven för mina krämpor..typ foglossning, ont i ryggen och sån där skit. Sedan blir det havandeskapspenning, som jag fått beviljat från 5 oktober. Så jag jobbar alltså inte mer innan bebis kommer. Därför kan man behöva blogga lite :)



Tuggar gaviscon mot halsbränna och är almänt menlös. Sådant jag gör om dagarna. Jag tror sammanlagt jag tuggat ungefär 200 gaviscon senaste månaden. Rekord?


Jag träffar folk ibland också. För en vecka sedan åt jag linssoppa med Sofieeeeee i Uppsala. I lööööve Sofie.

    
Slukade soppan så snabbt att jag inte hann fota den. Linssoppa på Café Cappuccino i Uppsala.....mmmmmmmmmmm.


Uffe och jag har även varit i småland och hämtat hem lite bebisgrejer. Mamma och pappa fick fina Castillion-tröjjor, och blev rockiga värre.


Bäddade i vagnen. Min mammas hemstickade filt ligger överst. Fick en verklighetskänsla...hela graviditeten har varit så overklig..även om jag mår dåligt eller känner barnet sparka, kan jag knappt fatta att jag verkligen ska bli mamma. Men när jag bäddade vagnen tror jag det gick upp för mig en liten stund. Så tårarna började spruta. Min egna bebis ska ligga där om bara sådär 40 dagar, kanske. Helt otroligt....


Tjockis i v 34, med hopp om att knäppa byxorna. Det gick inte med dessa. Får sätta på mig mina höga mammabrallor igen. Man ser sömmen efter dem på maggen. De är grymt sexiga...nooooot. Mitt klädutbud är hiskeligt begränsat just nu.

Hej då så länge! Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-09-30 13:04:04

Åh...kläder i slutet av graviditeten är verkligen en pina. Fy tusan vad jag bölade många mornar framför spegeln. (trots att jag visste varför och att det var för en bra sak:)

Postat av: Michelle själv.

Publicerad 2009-09-30 15:19:13

Eller hur Mia...Böla är ordet...jag är fulast i världen och har inte ett klädesplagg att sätta på mig juuuuu...(enligt mig själv)..Men faktiskt har jag bara ett par byxor just nu...och jag är jäääkligt trött på dem..Jag vill va snygging. men jo..man vet ju att det är för en god sak..men ändåååååååhåhåhåhåhåhååå...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela