I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Nästan.

Publicerad 2009-10-04 12:25:43 i Allmänt,

Hej!
Jag kom nästan igång med att blogga varje dag. Men naeeee..funkar inte helt. Så varje dag kommer jag nog inte blogga :)
Idag är den söndag. Regnig blåsig söndag..Men ibland tittar solen fram..vilket man inte alls förstår..för den passar inte in..Men den envisas med att kika fram ibland mellan skurar och stormvindar, men får se sig slagen hela tiden.


Solen kämpar mellan persienner och moln.

Sedan jag skrev sist har jag varit på föräldrautbildning i torsdags. Var tredje gången. Detta var en bra gång. Vi fick lära oss en massa om smärtlindring i förlossning. Så nu vet jag nog ungefär hur jag vill ha det.
Men sedan fnissade jag bort mycket av tiden när vi skulle lära oss andas genom värkar. hihihih..oerhört fånigt..och barnmorskan fick nästan läxa upp mig lite :)
Men Uffe skulle sitta och klämma hårdare och hårdare om mitt lår..för att simulera en värk..och jag skulle andas mej igenom den. haha..herregud....
Samtidigt sitter det tyska paret, som inte förstår svenska, och ska göra samma sak, och de fattade ju ingenting. "Han klämma mitt lår?" Och hur förklarar man så de förstår..Ja..det var en himla konstig sits :)

Har även varit och fyndat på loppis med Maria. Fyndade overall med öron plus extra mössa, vantar och små tossor för typ 30 kr. Sedan blev det två hängslebyxor och en liten sparkdräkt. Allt som allt 55 kr. Jädrans va ekonomisk mamma jag kan bli om jag fortsätter så här :)

Jag har även stekt massor av pannkakor en dag, som jag serverade en nöjd uffe. Det var jättefula pannkakor, men goda. och det var ju huvudsaken :)


Jag åt vid stekpannorna..för jag blev så hungrig..och det tog så lång tid att steka juuu :)


Mmmmmmmhhhhhhh :) :)

På lördagen vaknade jag upp till en frostig fin morgon. Var så vackert höstljus ute, men svårt att få med på kort..


Den fina dungen, som byter färg till höst.


Frostig åker.

Sedan hade jag Sofie här på lunch. Mycket trevligt!! Jag bjöd på grekisk tacopaj. Helt okej blev det..men min vanliga tacopaj brukar vara godare. Detta var ett nytt recept jag testa, med fetaost i botten. Efter lunchen satt vi i soffan, med kaffe och bullar, och pratade massor, och regnet smattrande utanför.. Mysig eftermiddag!


Sofie kryper upp i min soffa. Fick en fin lila blomma av henne också, och choklad! Finfint :)

På kvällen kom Uffes bror och åt upp resterna av pajen med mej och Uffe. Också trevligt!

Nu ska jag fortsätta sitta i min soffa resten av dagen. Eller jag funderar på att laga lite mat också. För jag är hungrig. Kanske falukorv i ugn och potatis. Men mest ska jag vara i soffan och se ut så här.
Halvt osminkad med tryck av glasögon. (mina glasögon har blivit för små på något vis och spänner vid tinningar och näsa..buhuh..jag är en uppsvullen best..så ibland får jag ta av mig dem..och gissa vad som visas på teven..ungefär..)


Suck och stånk och stön från en trött, halsbrännig ajjig kvinna.


P.s
Grattis Andreas på 30-årsdagen! Måste vara underbart att fylla 30 på kanelbullens dag och allting :) Pussar och kramar till dej.
D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela