I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Jag har gått över.

Publicerad 2009-11-12 15:37:23 i Allmänt,

Hej.
Jag har gått över tiden. Faaaanken. Jag vägrade vääägrade att gå över tiden. Men nu har jag gjort det ändå. Jag skulle ju haft barn igår..eller innan igår.
Men nu har jag varit gravid i över 9 månader...Man vill inte vara gravid i över 9 månader...Prick 9 räcker gott och väl..inte en dag till.
Men men..så är det i alla fall..och idag blir det heller ingen bebis.
Det har hänt grejer med min kropp..och händer lite just nu också..Men inte lika mycket som det hände igår.
Misstänkte att vattnet började gå lite igår t.ex..Ska inte ge er några detaljer..men inget mer har hänt på den fronten direkt..Har också haft en hel del lindriga värkar och sammandragningar några dygn...Haft svårt att sova osv..
Jag är trött.

Blev ingenting med igångsättning och dylikt. Jag är mycket besviken på mödravårdcentralen här nere. De lovade att göra allt för att få mig till bedömningsenheten i uppsala, för att kolla upp om förlossningen är på g eller ej.
Men de ringde inte ens dit..Igår när jag var där, ringde min barnmorska till slut..Men hon sa knappt vad ärendet gällde och fick nej. Orkar inte dra hela historien..men jag är så himla besviken...
Jag ville ju bara bli uppkollad..om jag ska förbereda mig på många dagar till med denna foglossning, sömnrubbning, halvkassa blodtryck, yrsel, huvudvärk...Eller om det kanske är på G inom kort..

Och jag vet flera som det funkat väldigt bra för med igångsättning..Men här vill de inte ens tänka tanken.
Just nu vet jag en som blir igångsatt just pgr av foglossning. Men icke icke jag..nepp...

Hoppas så att min kropp sätter igång och föda av sig själv. Vet inte riktigt vad jag ska göra medan jag väntar..Jag har gjort allt...jag kollar på tv..jag sitter vid datorn...jag läser lite...jag äter...och äter...och äter....ibland lämnar jag lägenheten för besök på ica..men mest vill jag vara ganska stilla..har så ont...och barnet tynger så neråt.

Barnet är fixerat nu iallafall..och har sjunkit väldigt långt ned, sa barnmorskan igår. Är väl därför det är extra svårt att gå.


Missnöjd.

  
Jag vill inte se ut så här längre nu...tack.

I lördags var vi och hälsade på vår ofödda bebis kusiner. Felicia och lillebror..som kanske ska heta Filip..eller Philip..eller något annat. Han fyllde 2 veckor.

Kanske Filip/Philip nånting...


Felicia fotade också.


Liten liten bebis.

Sedan åkte vi in till stan och åt middag. Det var gott och mysigt. Gick sedan på bio. "En julsaga" animerad, oc vi såg den med 3d glasögon. Var ju lite spännade och annorlunda :)

Jepp...så är läget...
Vi väntar vidare...Jag smsbombaderar alla när bebisen är på G eller kommit. Så allt ni behöver göra är att sitta där borta och hålla tummarna allihopa. Man kan säga att jag gör skitjobbet och ni får de lite enklare jobbet :)

Hej då så länge.

Kommentarer

Postat av: majsan

Publicerad 2009-11-13 08:58:42

Tips: Min kusin började städa köksskåpen när bebisen inte ville komma ut. Då kom den!

Postat av: Maddis

Publicerad 2009-11-13 23:58:04

Nu tror jag bestämt att du är på förlossningen.. har bara en liten aning om detta.. ha ha.. näe, men jag hoppas för din skull!!



Meeeeehheee, jag vill oxå ha sms.. muttar nu missar jag allt =( skickar ett inbox på familjeliv ändå =P



Hi hi, vilken härligt söt mage då har =D



Kramisar på dig gumman =D

P.s TA I FÖR KUNG O FOSTERLAND!! Nellie vill ha en kompis!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela