I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

AJ.

Publicerad 2009-11-15 16:08:51 i Allmänt,

Heej!
Jag är liiite utav ett vrak nu...Om jag inte skriver på ett tag, på facebook eller här, är det nog mest för att jag inte orkar...inte föder...
Haft huvudvärk och darrat hela dagen.
Värkar sedan i torsdags ju...började eg i onsdags t.om med ökad molvärk och diverse...
Igår blev värkarna värre...var in på förlossningen i natt..led så himla mkt. På vägen dit hade jag värkar var 4e minut..när jag var där var 10e minut..
Bm undersökte mig..öppen 1 cm bara..latensfasen än.
Jag trodde inte man kunde ha så här ont så här länge..(läst att man är i den där fasen högst 2 dygn..men stämmer tydligen inte) ...Var heeeeeelt olidigt på vägen hem..hade värkar heela tiden..och kändes som jag skulle dööö...Värkar känns like hell!!!
Hemma tog jag tabletter jag fått med mig..bricanyl och två citodon som skulle lugna sammandragningar och värkar, så jag fick sova...
Somnade till slut..när värkarna började mattas av...

Nu sitter jag här med diffusa värkar igen..kommer och går..Tydligen kan det vara så här i många många dygn...Bm kunde inte alls säga när det skulle bli...buhuhuh...orkar inte..
Man ångrar ju sig nästan...vill inte ha barn mera..heh..Jo klart jag vill..men allt känns just nu som en mardröm.
brrr.....

Och stackars Uffe fick bara sova 2 timmar i natt, nu är han och jobbar. Han är så tapper och stöttar mej väl.
Älskar dej.

Hej då.

Kommentarer

Postat av: micke

Publicerad 2009-11-15 16:42:02

Jag håller tummarna för att du snart ska vara färdigvärkt och att du snart har en liten nyfödd som gör att du helt enkelt glömmer hur tufft det var just innan.

Kramkram!

Postat av: Ann-Sofie

Publicerad 2009-11-16 14:33:57

Oj stackare! Ska det vara så jobbigt innan, och så många dagar!! Hoppas deb lille vill ut nu, =) Du kanske är där nu? =) kram

Postat av: Maddis

Publicerad 2009-11-16 17:51:05

GUMMAN.. Hade hoppats på att de skulle bli bättre för dig kramar om

Du ska veta att vi tänker på dig, gumman. Puss o kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela