I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Min vardag.

Publicerad 2009-02-21 12:11:24 i Allmänt,


Hej! Vintern håller i sig. Varit mycket eller lite snö en längre tid nu. Mysigt med vinter på riktigt. Men börjar längta till varmare sol och vårpirr. Bilden här ovan är från besök i Kvarnkojan med min förskolegrupp. Var en ganska skön vecka V 8. Många barn hade sportlov, eftersom de har äldre syskon som har ledigt. Så vi hade i genomsnitt bara 10 barn hela veckan. Annars har vi 20. I torsdags åkte vi till Kvarnkojan, med vår grannavdelning, som vi jobbar mycket ihop med, för att grilla hamburgare och leka.
Jag och min arbetskamrat Cissi blev själv som barn, och åkte sopsäck nedför pulkabacken. Jag skrek som en tok, men kuuuul var det :)

Cissi och jag


Nu kom Linda med också :)
Några av barnen i backen.


Linda, Cicci, Rasmus och Inez



Cissi goes wild!


Jag och Cissi kommer snurrandes nedför backen på en sopsäck :)


Trevlig arbetsdag!



Hej då från läraren.

Kommentarer

Postat av: MAMMA

Publicerad 2009-02-21 18:38:38

Hej, ja det var en extra härlig och rolig arbetsdag förstår jag. Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela