I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Senaste tiden.

Publicerad 2008-09-18 18:27:56 i Allmänt,

Hej! Jag är lite dålig på att blogga nu för tiden. Dels för att jag varit så trött när jag kommit hem från jobbet, för att göra nåt överhuvudtaget, dels för att jag sedan blev riktigt jäkla förkyld. Håller på att urhärda den där skiten nu.
Men här är lite bilder från senaste tiden.

Torsdag 11/ 9 2008 På utflykt med kidsen på jobbet. Fin dag med glada barn som fick springa av sig all denna energi dessa 5-åringar bär på, utan att några tjatiga fröknar säger åt dem att vara tysta eller lugna sig.











Samma kväll var jag med Uffe och såg ett band i stockholm. Inte i min smak. Men jag fick öl och chilinötter, så jag klagar inte :)


På väg i solnedgången.


Seventh wonder. tror jag de hette.
Det roligatse med kvällen var att jag träffade hårdrocksMicke som gick på Avena i Vetlanda, och som umgicks smått emot sig vilja med småtjejerna Majsan, Emma, Lotten och Michelle under sista månaderna på gymnasiet.
Det var nostalgi. Och han verkade känna igen mig i alla fall. hehe. Stackars. Aldrig blir han fri från Vetlanda.

Lördag 13 / 9 2008.
Jag har blivit förkyld. Alla mina helgplaner spolieras och jag ligger i sängen och grinar. Yey! Upplyftande som fanken. Uffe åker iväg på värsta partyt och jag ligger där i sängen och bara är ensam och bläääää.
Bestämmer mig för, efter ett antal alvedon och näsdroppesprut att ta mig till kulturnatten trots allt. Hur ansträngade kan det vara att kolla på några band. För jag vill hemskt gärna se Markus Krusgård gratis.
Så jag åker dit. Och det ångrar jag inte, förrens på väg hem på söndagen, då jag har hög feber och knappt minns hur jag lyckades ta mig hem. Men jag är ganska säker på att jag hade mått lika kasst om jag inte åkt iväg. Så strunt samma.


Varma mackor hos Fredrik var inte så dumt innan all kultur.


Fantaaaastisk buss hitta vi :)


Kaffe vid ån, under värmeslingor, vid fina lampor. Finfint.


Ja..hej.


Apoteket Apan.


Organism 12 var så bra att jag blev hiphopare för en stund¨.


Hiphooop.


Jag och Fredrik fotar varann inne på UKK.




Markus Krunegård. Skitbra!




Fredrik är döläskig utanför Uppsala Konsert och Kongress.
Men ändå vågade jag låna en sovplats hos honom efter detta, där jag däcka.
Men jag är nöjd med min lördag. Jag hade varit så olycklig ensam hemma.
Kanske får/orkar jag med disco och livligare lördag kommande helg.

Nuläget:

Bluäärk. Förkyld. Men visst blir jag väl frisk eextreeemt snart?! Eller hur? Eller hur?

Puss alla.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2008-09-18 19:02:00

jag känner en basset som gick på kulturnatten i uppsala. du träffade inte henne? : )



å apropå hårdrockarmicke så såg jag honom på en idolrepris för några dagar sen. han ville ha "mer heavy metal i idol!". jag blev jättenostalgisk. jag bli ofta jättenostalgisk och saknar förr i tiden.



du har inget smålandsbesök inplanerat i framtiden?



kramkramkram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela