I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Mer från Side 18-25 okt.

Publicerad 2008-11-02 13:14:55 i Allmänt,

Mera bilder från Side!


När jag stod och fotade mej själv lite konstigt här vid ruinerna, kom det en gammal man och ropade att man kunde ta bättre bilder på ett annat ställe. Så jag följde med, och mamma med såklart, och vi fick en del fina bilder. Sedan började han berätta en massa historia och visa oss runt i ruinområdet.
Vi följer efter en okänd man in i ruinerna. Eh ja..inte så genomtänkt kanske. Men vi överlevde :)



"Photo this..I lay this here and you photo" Ja tydligen är det dessa löv som ligger mall för mönstret på mycket av ruinerna, som mönstret i den här..ehm..stenstubben..Jag fotade iaf som mannen tyckte.


"You sit here and hold this and I stay here and she photo" ookej..fotografering på begäran igen. Mamma har aldrig nånsin sett mer menlös ut på kort. Haha.
Som ni ser börjar nu solen gå ner och vi är ensamma i ruinområdet med en äldre okänd man utan tänder. Well..men vi fortsätter lngre in bland ruinerna...


Plötsligt var vi vid kamelcampet..

"you stand here and I stay here with camel..she take photo"
Visst ser mamma väldigt avslappnad ut...

Och här står jag och är avslappnad med genomlysande bh..
Vi överlevde iaf, och han krävde oss bara blygsamt på nån hundring sådär..eheh. Sedan gick vi tillbaka till stan.


Mat. Killen som jobba här, tyckte absolut vi skulle äta på hans ställe. För där hade ju storheter som Markoolio ätit.



Detta var ju en av de bättre stunderna på resan. En all inclusive dagsresa med båt.
Men först åkte vi till en marknad i Manavgat..











På båten åkte vi på Manavgatfloden.









Det är en sköldpadda där på stocken :) Syns inte så väl..men ändå!


Vår Reseguide och en som jobba på båten. Denna karl hade jag halva inne hos. Men Neh..Inget för mej riktigt :) Men han tyckte mamma skulle gå av båten men att jag skulle stanna för evigt..eh.


Vi stannar med båten där medelhavet och floden möts. Där kunde man bada och äta nåt slags gott tunnbröd som damen här tillaga, med choklad, ost eller socker i. Vi tog choklad.
Vill bara påpeka mannen som skymtar i det taighta klädesplagget. Han var klädd så hela dagen och med på vår lilla dagstripp. Han var bland annat klädd så i en moské vi besökte och låg på golvet och fota från konstiga vinklar...



Mamma å jag sitter på stranden. Var en stenstrand och ganska obehagliga strömmar i vattnet. Jag kastades hit och dit när jag badade. Var tur att mamma satt och titta på bara. Sedan satt vi mest på stranden och leta stenar.



Upphittade stenar vi ville behålla, la vi på mina ben :)

En tysk flicka plockade också stenar.

Nu ska vi åka båten igen och äta lunch. Jag åt nyfångad Forell med couscous och god sallad och öööl :)
En flicka i fören.





Kaptenen dansar med ett glas på skallen (!?)


Moskén syns i Manavgat. Dit ska vi nu.

Mamma! haha :) i Moskén.


Mer bilder kommer. Från moskén osv osv.......=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela