I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Tre tusen och en natt.

Publicerad 2008-11-09 22:37:05 i Allmänt,

Ja så hette paketet vi boka i Mariefred mellan lördag och söndag. Då ingick en natt på Gripsholms Värdshus, tre rätters middag, en liten present, och stor frukostbuffé.

Vi började vår lördag genom att ta ett besök i Strängnäs. Var en grå lördag, men vi var två glada själar som bara frös liiite när vi spatsera runt.


Brrr.


Här kommer jag.


Vi käkade tacofärs med pasta på ett ganska billigt ställe, och jag provade byxor, men hitta inga jag gilla, sedan åkte vi vidare mot....
....Mariefred...


Gripsholm Slott
ligger i Mariefred. Vi besökte det sommaren -07, och nu är vi tillbaka. Men denn gången ska vi inte gå in, utan istället inta ett rum på Gripsholms Värdshus då.
Men först tog vi en promenad.


Jag vet inte riktigt vad Uffe vill kalla denna posen...Söt men tuff och liiite to much kanske? :)


Och den här posen kallas kanske...ja..jag vet inte.. :)


November.

   
Jag vet inte hur många som följt mina tidigare bloggförsök..exempelvis bilddagboken.se. Men ni som har gjort det, vet att jag å Uffe varit på "stå bredbent-turnéer" tidigare. Och detta verkar vara en liten sådan igen. Är nåt slags internt skämt. Men det ser alltid roligt ut att stå lite för bredbent..eller bara stå konstigt, helt enkelt =) Särskilt när man är en tuff hårdrockare :)





Hej.



"Vi kan kalla henne Åsa 23. Hon väljer att inte visa sitt ansikte i rädsla för..."
Detta ser ut som en deppig dokumentärbild eller nåt från Uppdrag Granskning typ... =)
"Den enda glädjen jag har nu för tiden är att mata änderna.."
Föresten..Har jag rött hår?




BalansSpex.



Uffe är inne på rätt spår.




Vi har checkat in på Värdshuset. Här är vårt rum!! :)


Utsikt mot slottet minsann.


Vi hade fått ett paket på rummet. Det var tre sorters marmelad, i annorlunda smaker.


Fin lampa!


Vilken charmör som sitter där i sitt fönster med utsikt över slottet.



Sedan blev det dax att göra sig fin för den lyxiga middagen. Vi hade bokat bord till 18:30.

Yeah jag lockar håret...Yeeees. Wohoh.


Fäääärdig!


Det är svårt det här med vackra par-bilder. Vi är inte tillräckligt normala för sånt.
Vi kan inte sluta spexa. Eller....JAG kan inte sluta spexa...


Ja..hmm..alltså..Uffe gjorde några starka groggar till mig innan vi skulle gå. Just därför ser jag ut som jag gör. Jag kväver hela tiden mitt tokfnitter. Ni anar inte hur svårt det var att hålla fnittret borta, när vår hovmästare berättade en massa om viner. Jag försökte verkligen se intresserad och kunnig och vuxet nykter ut...för vi var ju på värsta finmiddagen. Men allt hon sa lät så roligt, om olika druvsorter. Det finns så roliga ord. Jag råkade sedan tacka ja till ett vinpaket för 350 kronor. Vilket innebar tre glas vin. Ett till förrätt. varmrätt och efterrätt. eheh. well. Nån gång ska man la lyxa te att. Får bli pulverdryck ett tag framöver nu. Billigt och bra.


"Michelle..du ska inte äta aptitretaren med desserskeden...och sedan ska du börja med besticken utifrån och gå innåt..."
Okej....Detta var i alla fall varmrätten. Vid aptitretaren och förrätten missa jag fota..för då var jag så nervös över hur jag skulle bete mej.


Jag fotar mej själv inne på toaletten. Vuxet va? =) Jag försöke visa hur fin toalett det var. Jag var döimpad och bara woooow wooooooow...så jag fota handfatet med..

men ja..det ser ju ganska menlöst ut. Men det var woooow woooow. Eller så var jag bara berusad.


Jag har samlat mej och äter dessert.



Dessert. GOTT!! Jag skall berätta mer i detalj vad det var för mat sedan.
Snodde med mej lilla menyn. Men har inte den här just nu, när jag bloggar i sängen en söndagkväll.


Gripsholm by night. Vi går hem belåtna till vårt rum i annexet och dricker mer grogg...

Söndagens bilder kommer inom kort....Håll utkik!!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela