I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Söndag bland slotten.

Publicerad 2008-11-11 14:08:28 i Allmänt,

Söndag
Vaknade och åt en enooorm frukostbuffé. ALLT fanns där. Helt otroligt. Och jättemysig miljö.
Kolla in Hästens Säng. Dock var den lite för mjuk..så man sov lite konstigt. Men den va ändå lyxig och himla fluffig.




Grå novemberdag även denna dag.


Det här stället får t.om vägskyltar att känna sig som prinsessor.


Hallå där poser.

         


Stolt slottsherre.


:)

Vi har traskat över till slottet. På andra sidan ligger värdshuset.


Lite stela och frusna.


Konstiga träd.


Fina blommor som står emot november.


Uffe jobbar med kameran. (det kommer aldrig nånsin finnas några "normala" kort i våra familjealbum)

Sedan åkte vi vidare till Taxinge Slott, för att kolla in deras berömda Bakelsebuffé. Vi tittade på den och var sedan mätta och nöjda. Väldigt ekonomiskt och bra. Jag shoppade dock lite i slottsboden. Dom hade jättemycket fina små saker.
Sedan gick vi runt slottet och såg oss omkring.




   






Jag gillar djur. Denna dagen gillade jag en Ekorre extra mycket,

   
                                    Änder är också trevliga ju...




aaaaaaa. hrm..nånting.


Sedan kollade vi lite på en brusande fors, jag blev kissinödig, och vi åkte hemmåt.

Himla najs helg. Kan rekomendera att göra något sånt här..verkligen..
Man blir upppiggad av lite lyx och relax.
Vi hade tv,mobil och datorförbud under lördagskvällen.
Kan också vara nyttigt ibland!

Puss på er.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2008-11-11 18:13:02

oh, va mysigt! fast jag saknar foto på bakelsebuffén : ) annars har jag sista tiden blivit extra glad av din blogg. du verkar så lycklig med livet, och det gör mej glad. du är liksom till och med snyggare än vanligt, för det är något som lyser och glittrar om dej. och är du glad så är jag glad.

puss.



förresten, kommer ni neråt småland till nyår? jag har bett om ledig och antar att jag kommer att få det också. skulle va najs att få ses snart.



pussåkram

Postat av: Michelle själv.

Publicerad 2008-11-12 13:47:31

TACK LOTTEN. Gud va du är gullig. Älskar dej.

Nyår blir absolut nere i småland om vi kan fixa till nåt roligt! Uffe å jag är lediga då. Kraaaaam.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela