I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Side del 3.

Publicerad 2008-11-02 16:10:16 i Allmänt,

Ja vi var ju som sagt i Moskén, och var så söta i våra små hucklen. Och kvävde våra skratt när mannen i taighta badbrallor kröp omkring inne där och fota allt vad han orka. Det är så konstigt. Männen får gå klädda så. Men vi fick inte visa nåt. Vackert var det i alla fall i Moskén och den var enorm! den hade kostat Manavgat en hel förmögenhet.




En man ropar ut något...





Man kände sig ganska dum som gick omkring och fota när de försöker be i lugn och ro..Men ja..är man turist så är man..typ.



Utanför, där man tvättade sig.

Hej då Moskén. Otroligt mäktig.

Mot nya äventyr...








Vila fötterna lite och pustar ut från intensiva kypare och affärsägare.
Sideporten. Här krockades det för fullt.
Vovve har rökt vattenpipa och däckat. Kanske var nåt annat i pipan.

Teatern.


Solnedgången igen.


Papperskorg...(med en liten liten båt på?)


Sista kvällen i Side. Vi åker 21:45 imorgon. Lyxigt iaf att nästan ha en hel dag imorgon också.
Men detta blir sista finmiddan med god drink (gratis faktiskt. Blev bjudna av kyparen. Vi råkade bli nån slags vän med honom också. Jag och han var födda 15 och 16 okt 1982, så jag blev då hans syster såklart, och mamma hans extramamma. Och som den brodern han var har han lovat att komma hem till sverige och spöa alla killar som krossar mitt hjärta. Eller rättare sagt "krossa hans ben"..som han sa. Kan ju vara bra att ha en sådan beskyddande bror. För det skulle nog inte min riktiga bror göra. Ehmm..

Mamma tjatade om att jag skulle fota glaset, som var som en naken kvinnokropp. Men jag tror detta får räcka. Ni kan skymta en rumpa på glaset iaf :)



Vår väg till stranden varje dag...





Här gick vi in varje dag, då kom man in i ruinområdet där gubben visa oss runt,
och sedan...

förbi kamelerna, där de stod om dagarna.

Sedan förbi den här vyn.



Sista dagen på stranden. Sista doppet. Buhuhuh...Men jag ser rätt nöjd ut. Bara något trött..En veckas stekande sol kan göra en lite småsömnig :)

Vilken badbrud :)

Sista dagen låg vi på våra handdukar på stranden. Vi ville inte lägga våra sista slantar på solstolar. Men då kom vår dagliga strandkille och sa att vi fick ha stolar gratis! Yey =)

Vår strandkille!


Alla dessa hundar. Dessa är spår från en dalmatiner som sprang förbi varje dag.


Detta är min blivande make. Benjamin. Visst är vi ett vackert par? Han matade mej till och med med ägg en frukost. han gav mej färskpressad granatjuice..han gjorde rispudding som var det sockrigaste jag ätit..Han gav mej kaffekopp på kaffekopp..ja..ehm..han var speciell..på gränsen till väääldigt påfrestande. Men egentligen mest snäll. Meeeen på gränsen till äcklig när han ville flytta in hos mej. Men ja. ehm. Tack för all frukostservice..

Mamma och han var ett mer passande par i ålder kanske? Men neh det var mej han skulle ha. jaha ja. jaja. neh tack.


Två solbrända girls säger hej då till Turkiet.
Det var en väldigt speciell vecka som vi aldrig glömmer.
Och det känns viktigt och värdefullt att vi gjorde det här tillsammans.
Älskar dej mamma.

Puss Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela