I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Veckan som gått.

Publicerad 2008-05-04 19:29:17 i Allmänt,

I veckan har det varit valborg. Den firade vi i Uppsala med kompisar. Var roligt och mysigt. Sedan har det inte hänt så mycket mer. Jag har skrivit klart mitt examensarbete, äntligen, men inte fått det bedömt. Pluggar även matte som en galning, och tycker det är riktigt jobbigt och svårt. Har fortfarande problem med balansen. Ska till doktorn på tisdag. Hoppas det kommer underfund med om det är kristallerna eller nåt sånt, och får det att sluta.

Så här "naturligt" glad är jag när jag skall och plugga matte en hel tisdagseftermiddag, inomhus, när det är över 20 grader varmt ute. "åååååh va jag är glad över det. ååååååh"...hmm.

image187
Björken är något vi hatar i Sörman-Wenström-lägenheten just nu.
Uffe är så allergisk att han knappt kan se och andas ibland. Jag är bara lite allergisk, men lider genom Uffe. Och det är ganska tråkigt att vi typ inte kan vara ute tillsammans längre. För Uffe vill bara va inne nu nästan.

image188
Vaaaaaaalboooooorg!!! Sofie min sötnos!! Och Sofia där i bakgrunden, på en trevlig gräsmatta!

image189
Uffe försöker överleva denna ute-dag utan för mkt pollenchock i kroppen. Patrick och Nicklas i bakgrunden.
Tre finfina killar.

image190
Sedan drog vi till Flustrets uteservering och babblade sjöng och tjoade runt med massor av roliga människor! Uffe och Patric rajjar loss.

image191
Så konstiga vi kan se ut ibland. En galen människa och en samlad (eller trött?) människa.

image192
Uffe träffade en med samma skägg som honom. Iaf delen precis under läppen. (Uffes syns dock knappt på denna bild..hehe) De blev genast bästisar och pratade skägg en evighet. Sedan blev han min bästis med, eftersom han var lärare och gammal "ILUare". Men jag har ingen aning om hans namn.

image194
Världens goaste uppsalatjejer. Sofie och Sofia. Och så en nöjd Michelle :)

image195

image196
Så mycket kärlek och fotograferande denna dag :) Uffe ser svår ut med två drinkar, varav en var den äckligaste någon någonsin sett. Helt grumlig och skar sig. han hade tydligen kommit på den själv å bett bartendern tillverka den. Dock var den god konstigt nog :)

image197
Uffe och Sofie har svårt att kontrolera sina tungor.

image198
En dj på Flustrets tak!

image199
Sofia har nåt i ansiktet. haha :) Jajja..det är rök. Nicklas upptagen av att få tag på en ny fest vi skall dra till. Dit även han i bakgrunden med imponerade skägget skulle, senare kallad adidas pgr av de tre skäggsträcken på kinden. Visade sig även att han gått samma estet som Uffe. Så kan det va.

image200
Här är klockan seeent på natten och vi är så slitna som sig bör efter en festig kväll. NEJ..jag ljuger!!! KLockan är strax före 20:00 på kvällen och jag och Sofie har världens huvudvärk. Några minuter senare åker Sofie hem, jag kämpar på lite till, men vid 22:00 satt jag på en buss till Bålsta med en ganska trött Uffe också.
Men vi hade kul så länge det vara! Vi började trots allt partajja vid 15:00.


image201
Mitt examensarbete är en grå historia, som börjar få ett slut. Iaf från min sida. Jag har skrivit klart tror jag. Men nu har min handledare plötsligt inte tid att läsa igenom det. Yey..det var ju bra. Och vi råkade anmäla det till fel person att vi ville ventilera den 16 maj. Allt bara krånglar. Jag vill bara bli klar.
grått grått grått. Men klarare än så här har det ju aldrig varit..och det är ju skönt. Men jag känner på mej att vi kommer få göra om massa. jag och Carro jag skriver med.


Jag vet inte om jag ska va glad, hysterisk eller ledsen.

image204
Uffe piggar upp med god mat. I löööve när han lagar god mat.

image205
Blev nån slags thaigryta med banan å ananas bland annat. Supernajs!!

Puss från mej.

Kommentarer

Postat av: Maya

Publicerad 2008-05-04 21:30:50

Har du tänkt på att Uffes skägg är hjärtformat när man ser det underifrån?

Postat av: Michelle själv.

Publicerad 2008-05-04 21:33:12

Jaa haha..det är nåt projekt han har på gång :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela