I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Uppsalalivet.

Publicerad 2008-05-18 20:47:31 i Allmänt,

Det är söndag. Jag är fortfarande i nåt slags avslappnat vakuum efter fredagens lyckorus, då jag genomled ventilering och opponering av examensarbete. Jag fixade hela dagen, och mitt examensarbete blir godkänt när några SMÅ ändringar gjorts. Alla skulle ändra på olika saker. Så vi var inte sämst och hade heller inte misslyckats totalt alls. Det gör mig så glad och lättad. Tre års slit och ångest och tårar och frustration går mot sitt slut. Aaaaah :))) 

Här kommer lite bilder från den stora dagen :)

image250

Min skola. Här nere är Café Nyfiket. Här har man druckit ett antal liter kaffe genom åren.
Men varit en paus på ett antal år nu då. Men nu är jag tillbaka för en liten tid, och mera kaffe :)

image251

image252
Carro kollar igenom vårt arbete på en rast. Först opponerade vi på ett annat arbete. Det gick bra tyckte jag. Sedan Fick vi vårt arbete ventilerat och opponerat sist av alla. Det var en nervös väntan. Ojojoj va nervösa vi var. Både jag och Carro har kräkts 2 ggr var denna veckan av nervositet. Då ÄR man nervös.
image253

image254
Carro vandrar planöst omkring och tar sig för bröstet. Men all nervositet var i onödan! Vi fixade ju det! :)

Efter den nervösa skoldagen var det suuuupernajs att skuttande träffa fredrik i skolan och vi tog sällskap ner på stan. Där skuttade en annan filur omkring. Adam Tensta. Jag och Fredrik var HipHoppisch och kollade en liten stund :)
image255
Efter ett besök på systembolaget, vandrade vi hem till fredrik å lämnade min tunga ryggsäck som var full av kunskap. heh. Eller nåt. Sedan skuttade vi till Sofie och Patric, där det intogs lite alkohol, chips, hockey, musik och guitar hero. Myspys.
image256
Sofie.

image257
Patric.

image258
Fredrik är kär i sin mobil med Gps.

image259
Här är vi. hej hej :)

image260
Och här är vi, med fredriks tvångsmässiga handtecken :)

image262
Sedan tog Patric fram sina snygga gamla glasögon. Och det visade sig vara värsta partytricket!! Och sofie visade sig se ut exakt som den lillla flickan med stora glasögon i filmen "Tillsammans" :) :)
image263
Fredrik såg ut som en hederlig nörd :)

image264
Jag fick en skrattchock av att jag såg ut som mej själv som liten.
Men den som helt klart vann denna glasögonorgie var Patric....
image265
hahahahaha. Som en liten liten pojke i en vuxen kropp. :)

image266
Den klassiska guitar hero-bilden :)

image267
In i dimman..in i dimman. Så jag slipper minnas hur jag nyss såg ut i de där glasögonen...
och att jag var urkass i Guitar hero.

Men jag har fixat mitt examensarbete!!!!!! (typ)

Pussssss.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2008-05-20 07:17:13

Där bäst michy! Grattis igen. Pussåkram.

Postat av: Ante

Publicerad 2008-05-21 13:26:34

Wiiiiieee!! Grattis Beeeeeeeeelleeeeee!! Duktig du äääääää! kramekram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela