I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Solig Pingstlördag.

Publicerad 2008-05-10 22:07:04 i Allmänt,

image217
Mamma och pappa är här i helgen, Uffe är ju i Örebro, så jag ville ha sällskap.
Solen strålar, vi passar på att vara ute i grönskan. Besöker Sko Kloster, alltid lika fint!

image218
Mamma och Yasmine.

image219
Min pappa och en drake..eller vad det där planet kallas. Utanför motormuseét i sko kloster.

image220
Pappa kollar impat på gamla bilar.

image221
Sedan åkte vi till landet. Eknäs. Min pappa fiskade lite. han är lika stor som min stortå. hihih :)

image222
Mamma slappar i solstolen.

image223
Sedan kom grabbarna! Yey! wohoo! Crippa, Magnus och Markus. I Crippas nya båt, som var konstig i motorn, så de höll på å fixa å trixa länge, med oss som publik.

image224
Alla tre!  Markus (uffes och crippas systerson) och Magnus tittar impat på när Crippa försöker lyfta båten lite manligt.
image225
Crippa tar en paus från sin manlighet och låter de andra två få känna sig lite duktiga med.

image226
Jag ser konstig ut när jag solar.

image227

image233
Sedan badade jag fötterna för första gången i år. Först tyckte dom det var lite kallt. Men sedan var det faktiskt skönt. Var ute till halva vaden!! Det ni! heh..

image229

Mamma plockar stenar.

image231

image230
Mamma är nöjd över sina "stenfynd".

image232
Det är alltså här det skall firas midsommar. (Påminner!!) :)

image234
Pappa.

image235

Hej då Eknäs.
Idag är det tydligen Pingstafton. Hade jag ingen aning om förrens mamma började prata om att vi måste äta något gott när det är pingt. Jahapp. Så vi åkte hem och gjorde en god paj och sallad och drack cider 4,5a. Yey!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela