I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Helgen.

Publicerad 2008-06-15 20:41:38 i Allmänt,

Ja nu har det varit helg. I fredags var det 65-årskalas. Uffes pappa fyllde. Så då var det familjeträff på hög nivå, med sång, tårta och ja..sånt där.


Pappa Gunnar Sörman.


Gunnars bästis, Farmor Sörman och Gunnars sambos pappa Albin.


Flisan var min bordskamrat. Vi åt jordgubbar från samma sked och sånt. Trevligt.


Min andra bordsvän. Men han höll sig mest under bordet; Sammy.


Uffe sitter och väntar på tårtan.


Familjeträngsel.



Sedan begav jag mig, på lördagen, till Uppsala. Där träffade jag Fredrik. Vi planerar att semestercykla i sommar, för att vi är fattiga. Så vi letade cykelkartor på stan men hittade inga. Men det var trevligt ändå. Sedan begav vi oss åt olika håll. Jag till Sofie och han till en annan kompis. Det var fotboll på gång. Hos Sofie var det fotbollsfri zoon, men hon var ändå snäll och hade teven på i bakgrunden, så jag såg att de förlora. Sedan kom Fredrik till vår lilla fest, efter matchen, och vi drack öl och spelade gitarr. yeey. Myspys.


Fredrik är glad, trots sveriges förlust :)


Snyggot Sofie.


Fredrik är trubaduren för kvällen.


Sofie saknade sin Patric, som var på jobbgrej i Falun.


Tjejerna.


Konstiga :)


Vi gillar att pussas.


Fredrik gillar snacks.

Well, sedan glömde jag kameran hos Sofie och vi satte fart mot stan. Men fick inte tag på nån taxi, så vi tog oss ned med hjälp av fötter och två cyklar. Gick sådär. Men ner kom vi, men köerna in till uteställena va långa, så vi hamnade ingen stans. Men var en bra kväll ändå! Party och motion! Yey :)

När jag skulel hem från Uppsala idag, insåg jag inte att de ändrat busstiderna från och med idag. Så ingen buss kom. Fick vänta dölänge. Sedan kom en buss som tog mig ut i ödemarken, Skolsta. Där fick jag sitta en hel timma. Men som tur var hade de en mack.

Där köpte jag en baguette och en dricka och smsterrade lite folk, för att få tiden att gå. Till en början var det ganska trevligt, för solen sken. Sedan kom det kall vind och moln. Men men..äventyr är ju intressant, och det var det ju, minst sagt. Michelle på miniresa kring uppsala bålsta-trakten =)


Här sitter jag å väntar...å väntar...


Regnmolnen tonar upp sig. Tur att jag hittat en busskur.


Jag har tråkigt.


Även om jag ser grymt uttråkad ut, är det här en min jag har när jag mest bara "är". Det känns ju lite oroväckande. Ser jag alltid sådär sur ut? Bekymmerrynka på väg..t.om. Men men. Det var faktiskt inte så illa att sitta där. Det var skönt å fundera på livet och lysna på musik.

Hej då helgen. Den var bra!
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela