I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Marknad i Degeberga och annat häng.

Publicerad 2008-07-12 18:38:17 i Allmänt,

Idag åkte vi iväg på marknad. Det blev en himla massa "gnabbade" i bilen, för mamma körde fel, men till slut hitta vi dit. Då fortsatte "gnabbandet"..eller det övergick till tjat. Barnen ville ha det och det och det och det....Till slut blev Faster Michelle fröken Michelle och utövade all sin pedagogik och stränghet, och till slut blev det bra. Men de fick en keps och "foppatofflor" av farmor. För snäll farmor.


"Faaarmor får vi en såååån...eller en såååån..."


Degeberga var alldeles fullt med kullar. Pappa och jag trodde vi hade hamnat vid Gamla Uppsala högar ett tag. Men detta var tydligen Skåne.


Rasmus är en smula missnöjd...


Pappa smuttar på marknadsgodis. (stilig paraplyman i bakgrunden)


Ganska nöjda blev de till slut i alla fall. Rasmus fick sin keps och My sina foppatofflor med smycken till, som de här sitter och pillar med.


Jag ser ut som en liten man i Rasmus keps. hmm =)
Sedan åkte vi hem, och jag satte upp håret, för att sola, och för att börja vänja mig vid att inte ha så mkt hår, funderar på att göra nånting åt det här barret.



Efter att jag solat och sedan cyklat 9 km på motionscykeln var det dags för reprisen av Allsång på Skansen. Nu skulle cirkeln slutas. dax att se hur resultatet blev. Var vi med i bild?!...JA..mamma var faktiskt =) Hon skymde mej hela tiden..men visst var hon med. Mediatokiga mamma :) Men jag såg min kofta och jacka å sådär. Så vi är ju i princip superkändisar båda två nu. Nu får vi det hett om örona med autografer och sånt stuff...


Mamma kollar in Brolle,och letar efter sig själv i bild.


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela