I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Jag var plötsligt i Vinslöv.

Publicerad 2008-07-21 17:26:49 i Allmänt,

Nu äntligen kan jag ladda upp dessa bilder från skåne-trippen. Glömde nämligen laddaren till kameran i skåne, och har inte fått liv i den, just därför. Men nu har Christel varit så snäll att hon skickat upp min laddare och några bilder kan laddas upp. Inte vilka bilder som helst heller...utan VINSLÖV-BILDER. Jag var i Vinslöv med två förvånade brorsbarn
" Men asså....varför tar du kort på en soffa??"
"Men asså varför är vi här?...ska vi kolla på en film och spela golf? Jag fattar inte"
 Inte lätt att ha en knäppskalle till faster. Men liksom! Kolla...Kolla mina bilder. Jag var där :)




Nu ligger gatorna stilla. Men man vet aldrig. När man minst anar det kanske Holger kommer puttrande på sin moped trallandes "rollin rollin rollin..seven siven soven..ahaaa"...




Konsthallen, som den ser ut idag.


Det är alltså här inne Vinslövs bangolf har sin innebana och klubblokal, och på övervåningen finns konsthallen.


Plötsligt skymtade jag denna pump..alla som sett filmen känner nu i hela kroppen att jag närmar mig något fantastiskt...
Så här såg det det ut i filmen...





Så här ser det ut idag...



Jag såg även Ringvägen "En vejt volvo svanger in på ringväjgen.."

Ja detta var minsann en upplevelse.
Och ni som inte sett filmen, ni fattar ingenting nu, och tycker antagligen att jag är lika knäpp i skallen som mina brorsbarn, och som min pappa som satt i bilen och inte fatta någonting och muttlade.
Men som tur var hade mamma sett filmen iaf, så hon uppskatta allt.
Dock hade vi hoppats på att få spela minigolv, men vi hitta ingen utebana, och innebanan var stängd.
Men en annan gång! En annan gång!

Se filmen, ni som inte gjort det. Se den!!


Se den!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela