I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Hej jag har urringat. Nu kan du våldta mig!

Publicerad 2008-07-13 10:11:30 i Allmänt,

Sitter på motionscykeln och har nyhetsmorgon på. De pratar våldtäkter. En polis Ann-Sofie nånting tror jag, har absolut iiinget att säga. Varför hon sitter där är en gåta..Hon kommer inte med en endaste vettig komentar på hela intervjun. Hon kommer med samma svar varje gång hon får en fråga;
"Ja våldtäkterna har nog ökar för det är sommar..värme...alkohol"..
Det sker inte bara våldtäkter på sommaren, det sker alla årstider kära poliskonstapeln..
Sedan kommer hon med världens dummaste idiotiska svar
" Ja sedan är det ju sommar..värme...alkoholen flödar..(ja hon säger samma igen)...och det är mycket urringat, lättklätt, korta kjolar.."
VA??????? Är hon helt jävla dum i huvudet. Jag är mållös......reluglrekjregbekjge.kv!!!!!!
Återigen kommer det fram..vi tjejer skall klä oss i burka (?!)  för att inte vilja bli våldtagna.
Måste vi se oss i spegeln på morgonen och tänka;
 "Hmm...undrar om jag kan ha på mej det här, eller om killarna blir för kåta då? och kanske tvunget vill ha sex med mej?...hmm...kanske går det...Jag får väl skylla mej själv om de våldtar mig idag..när jag klätt mig så här. Men det är ju himla varmt...hmm..Nae jag kanske måste ha långbyxor och polotröja  ändå..så de inte taffsar på mig...ja det är nog lika bra...eller föresten..jag stannar nog bara hemma idag"

Någon annan sa dock något hyffsat bra..att våldtäkterna ökar på grund av att det är enklare att träffa människor idag. Internet gör t.ex att man träffar människor man inte skulle gjort annars...Ja det låter ju lite klokare än på grund av klädval...
Sedan glömmer de helt bort att även män våldtas..

Gaaaaah!!!!Nu ska jag cykla lite till på motionscykeln i ren frustration. Kan ju tacka polisen Ann-Sofie för att hon hjälper mig att bränna kalorier då iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela