I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Juletid.

Publicerad 2008-12-07 19:00:43 i Allmänt,

Julen närmar sig med julpynt, pyssel, julmarknad och sånt där.
Och Michelle kämpar på med att bli nöjd med sitt hår.
Går lite sådär på självfötroendefronten just nu.
Men hon skall nog va på topp snart igen.


Ja..nu ser jag ut såhär...lite mer brunt..och mindre tokblond framtill.
Well...det får väl duga...


Julpyssel. Uffe och jag sätter ihop den kanadensiska granen vi fick av Maya förra julen,
när hon kom hem från Kanada då.





Plötsligt får jag träffa min fina fina mamma som gör mej så glad.
Hon är på intensivbesök i sthlm över lördagen (6/12) med sina väninnor.
Vi möts på centralen och åker samma buss till Djurgårn. Hon ska på konstutställning och jag och Uffe på Aquaria.
Var kort, men fint. Hon hann säga och göra mycket som Michelle uppskattar och mår så bra av och behöver just nu.


Suddig men fin mamma.




Jag är i regnskogen på Aquaria.


Äckelig och gigantisk fisk.


Jag traskar på en vinglig hängbro.




Nån suddig kille där borta i hålet =) Man fick inte fota med blixt, så alla kort är suddiga i princip.


En fisk med näsa?!




Korallrev.




Det är en hajj! De simmade så närma glaset så det var läskigt. Men de simmade
för fort, så det gick inte att fota dem. Men väldigt mäktigt var det i alla fall.


Jag är i en kloak. Eller ja...en låtsaskloak typ. Men det luktade kloak och var precis som en kloak och man klättrade ned och upp ur en brunn.


Uffe klättrar upp.



FIKA!




Utsikt.


En fors där det fanns lax, innuti Aquaria.

Sedan gick vi å kollade läget på Gröna Lund. Vi åkte radiobilar och gick i lustiga huset och spegelhuset.
Det var huuuuur kuuuuul som helst! Barnsligt superkul!













Oj tomten!


Oj ett monster!


Oj en lieman!
Sedan dog batteriet..

Var en himla rolig dag!!! Bästa lördagen på länge, och skönt att komma ifrån Bålsta en stund!

Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela