I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Lidhultfestivalen.

Publicerad 2008-08-27 21:35:03 i Allmänt,

I ilfart körde vi mot Lidhult - Svenshult i djupaste småland, och möttes av en idyll, där människor i ganska olika åldrar samlats för att spela musik och lyssna musik.
Regnet droppade konstant, men vad gör väl det när alla band fick spela i en mysig lada.
Klockan elva drog det igång med Flowers By Irene Feat Michelle på en låt. Yey. Jag var lite konstigt nervös, men sjöng ganska bra.



Först sjöng Fredrik och spela.


Sedan kom Michelle med Fusklappen.


Så nervös att världen blev snurrig.


Pissdike.


Spelschema


Dass






Musik Musik.


Fredrik fixade även ljud till alla. Här lyssnar han in så ljudet låter bra ut.




Festivalområdet, tagit från "parkeringen" en äng, där vi hade Mayas bil, som vi även sov i.


Maya dricker vin bakom ratten. hehe. Dock körde hon inte en endaste meter. Jag lovar :) Var bara skönt att hänga i bilen ibland, där det var torrt. Ganska regnigt ute.


Jag är glad i sätet/sängen brevid.


Boningshuset, där Joppes, som höll i festivalen,föräldrar bodde, och hjälpte till med allt.


Vi.


Fredriks band. Good Honey Society


Fredrik skymtar i sin kjol.
Kvällen fortskred med massor av bra musik. Jag glömde dock fota mycket. Men mina favoriter, som jag tycker ni ska kolla in på myspace var; Auto, Vit päls, Kennel & Kebab, Klas the band och Vincent Vicious tror jag.
Gillar såklart Flowers by Irene mycket också. Tack Fredrik för att jag fick sjunga med dej.
Mest energi stod hans andra projekt för Good Honey Society.
Bästa avslutet och känslan och rysningarna stod Vit Päls för. Häftigt!

Nästa dag fick jag åka med Uppsalafolket hem. Det var snällt. Maya åkte hem till sitt Uråsa igen. Saknar dej redan!
Medan Martin kämpade bakom ratten och sträckkörde mej, Fredrik och två killar i ca 7 timmar.


Fredrik och Martin.


Fredrik.


Martin kör in i stockholm.


hej stockholm. Vad tog den fridfulla livet på landet vägen.


Tack för skjussen Martin.
Tack för sällskapet Maya. Det är underbart att hänga med dej. Som en riktig syrra är du. Och jag behöver en syrra.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela