I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

MIDSOMMAR!

Publicerad 2008-04-16 16:23:38 i Allmänt,

image134

Här skall det firas midsommar i år. Platsen är Eknäs, ungefär 15-20 min utanför Bålsta. Uffes familj har en pytteliten sommarstuga där. Men en stoor tomt som ligger precis intill Mälaren. Underbart ställe.
Vi tänker slå upp ett stort parytält på tomten, för man får inte plats i stugan om det blir regn.
Ungefär 7 personer kan sova i stugan på midsommarnatten. Resten kan ha med sig tält att sova i.
Vi tänkte dra igång med midsommarlunch mitt på dagen och grilling och liveband på kvällen :)
Så det blir en heldag! Därför får man gärna, om man åker från småland, komma dagen innan och då sova i vår lägenhet. Så åker vi gemensamt ut till stugan dagen därpå.
Blir väl lite utav ett knytkalas också, kan jag säga.

Så ta ledigt från jobbet, om du jobbar, och boka in midsommar på Eknäs.
Fredagen den 20 juni!!

Kooomsi kooomsi koooomsi!!

Puss.

image135

Tjohooo!

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2008-04-16 19:34:42

jag tänkte just skriva och fråga om det var nån klädkod men så såg jag ju sista bilden och känner mig lugn nu igen. folkdräkt och huckle - alltid ett säkert kort. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela