I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

Mera Påsk.

Publicerad 2008-04-01 23:16:05 i Allmänt,

När det är påsk brukar alltid flera vänner komma hem. Men just denna påsken var det väldigt tomt på gamla hemvändare. Men Maya fanns där i huset vägg i vägg. Det var tur det! Mycket Mayahäng är finfint.

image76

Långpromenader i Landsbro är uppfriskande för själ och kropp. Favoritrundan än "gröpplevägen".

image77
Kodak Mayas familjs hund fick följa med på promenad.





image80


Gröpplebäcken

image82 

image83



image85
Kodak tar, inte så tacksamt som han borde, emot hjälp med att få bort stora snöklumpar under tassarna.



 

 
Hemma på balkongen igen, efter promenaden, och insuper det sista av dagens sol och funderar på livet.
Sedan bestämde jag och den andra kompisen som finns i Vetlanda jämt nu för tiden, eftersom hon flyttat dit, att vi skulle "festa te att lite." Majsan är vännens namn, och vi började med några öl på vårt gamla "hak" Ceylan. Det kändes lite konstigt att inte de andra i gänget var där. Men vi trivdes i varandras sällskap, trots att vi bara var två, och fnissade som tusan åt allting ju mer öl som infann sig i kroppen :)

image89


Klassiska "Ceylangrejjer" =)

image92
Sedan blev det discodans på Stadshotellet med massa galna hemvändande Vetlandamänniskor.
Sånna som vi alltså.

Jag ser ut som en läskig jättekvinna brevid lilla Majsan ibland. Särskilt när jag har det där utrycket..hmm..=)

image95
Majsan blir rädd för läskiga vetlandabor. Sånna som jag då. :) och några andra, av manligt kön, som hela tiden skulle flirta och ta på henne och fastna i hennes örhängen.


Mattias "zippo" va dj. Vår gamla vän Tessans fästman :)

Tack Majsan för en skitrolig kväll!

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2008-04-02 19:32:06

oh, sötmichy å sötmajsan. attans att jag missade påsken.

Postat av: majsan.

Publicerad 2008-04-07 10:33:12

Tack själv vännen! Kom på igår typ att det va ju jättekonstigt att jag glömde ta med mej dina örhängen och vantar som jag tänker på nästan varje dag... Men till sommaren. Då du!!
Pussen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela