I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

24e April. Jaha ja.

Publicerad 2008-04-24 17:22:49 i Allmänt,

 <-----------Trött

Kom hem från jobbet och ser lönespec. Kul....inte...inte alls. Vad sägs om att leva på 2000 spänn den här månaden?? Yeeeeey. jag jobbar konstant känns det som. Men så blev det. Bara för att jag gått från månadslön till timlön. Så det jag tjänat senast får jag i slutet på nästa månad...yeeey.....=(((((((((((((
Så fick bara för övertiden jag jobba förra månaden, denna lön typ. Faaan..=( Och jag å mamma som pratat om att åka till turkiet. Bara hon å jag. Hittade en sådan billig resa. 2000 spänn var bara...med tranfer å flygplansmat å hotell. Men blir inget med det. Bara att jobba vidare å plugga vidare å knappt ha råd att andas eller skita. Bläääääääääääääääääääää. Hur ska jag lösa det här???
Har inga sparpengar på banken heller. Nada. 2000 thats it...Suck.....

Men vädret ser ut som nedan!
Och jag jobbar heltid hela denna veckan, och sedan 50 % till sista maj, som det ser ut nu, men mycket extratid också, för alltid någon sjuk. Så nästa månad kanske jag har råd att skita igen. Jäklar vad ont i magen jag kommer få, när man ska hålla sig så länge. heh :)
Men ja. yeeey..nästa månad blir bra..heh..Och soool är braaaaa.
image169

image172

Glad och solBRÄND. Hela ansiktet hettar! Mycket sol blir det när man jobbar på förskola!
Det syns inte så väl, men min näsa trillar snart av.
Måste komma ihåg att smörja in mej med solcreme imorgon.

image173
Mitt skapande fortsätter i alla fall, trots mycket jobb och pengabrist. det är bra. Fast snart tar färgen slut..det är ju dumt..

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2008-04-24 17:53:34

oh, söt med fräknar! det är skit med löner som inte gör som man vill. men får du inte studiebidrag? för även om man inte vill ta lånet får man ju ta bidraget?
pussen

Postat av: Elin

Publicerad 2008-05-18 17:24:47

Men va faan... målar du!!!!
Jag som ÄLSKAR denna typ av konst:) Jag är genom kär i tavlan med mycket rött och ansiktet i mitten:)
Den är HELT underbar:)

KRAM KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela