I am Michelle

Michelle är en genusfokuserad mamma och förskollärare med mycket tankar och känslor.

16 April 2008

Publicerad 2008-04-16 16:00:17 i Allmänt,

I lördags råkade jag ju ut för yrsel av sämsta slag. Har haft samma sak för sådär 4 år sedan. och nu fick jag en ny omgång då. Låg ner hela lördagen och halva söndagen. Sedan kändes det lite bättre i Söndags eftermiddag och Måndag dag. Men på måndagskvällen blev det värre och värre. Och på tisdagden när jag skulle till uppsala för att läsa matte var jag helt sängliggande igen. Världen snurrade värre än varenda atraktion på både Grönan och Liseberg. Heeemskt. Rinhde sjukvårdsupplysningen och vårdcentralen. Men ingen tyckte jag behövde komma in. Det är bara att vila. Kallas virus på balansnerven eller Kristallsjukan. Brrr.
Idag var jag dock tvungen att ta mig upp igen och gå till jobbet. Jag lunkade iväg. Det kändes jobbigt men funkade. Tagit det lugnt hela dagen..och efter lite kaffe strax efter lunch kom jag igång ordentligt och orkade t.om jobba över nån timma. Väl hemma tog jag en timmes promenad i skogen. Var superskönt! Visst snurrar det till som fanken ibland..och man är sådär lite vinglig som man vore småfull hela tiden. heh. Men det är hyffsat under kontroll just nu. Jag hoppas jag inte ansträngt mig för mycket idag, så det slår tillbaka med ännu mer kraft imorgon. Det återstår att se. Men va fasen..jag har ingen lust att ligga i soffan som en säck potatis mera. Nu vill jag bli frisk igen!

Jag plockade blommor i skogen :) Folk trodde väl det var en full gammal kärring som vinglade runt i skogen..hehe. För jag blir mer yr när jag böjer mig ner..och det gör man ju liksom när man plockar blommor :) Men jajja. Tänkte att blommor skall karln där hemma få idag. För han har lagat mat varje dag när jag varit dålig. Så de står å väntar på honom på bordet :) OOOOoooooh så snäll och givmild jag äääär ;)

image130

image131

image133

Pusss. // Fröken Fräken.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2008-04-16 19:38:20

vilken sötnos du är!
plus trist med balansvirus :/ har också haft nått liknande en gång för längesedan, skiiiitjobbigt ju! du är välkommen att gästblogga om det på alla har sars om du vill :)
puss!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-16 21:34:49

Vilken söt liten vårsolsnäsa du har "fröken fräken" :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michelle

Nybliven 30-åring med en dotter på 3 år och en sambo som närmar sig 35 år. Bor i en liten tätort utanför stockholm. Jobbar som förskollärare. Peppar min omgivning på genusmedvetenhet och tycker extremt illa om smygrasister. Älskar Ugglor och småland.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela